Asociația ViitorPlus a inițiat, în această toamnă, o serie de sesiuni educaționale în școli, prin care aproximativ 100.000 de elevi din România vor afla informații despre importanța colectării selective și a reciclării materialelor. Inițiativa a fost demarată în cadrul proiectului „Eco-ambasadorii reciclării”, o componentă a Hărții Reciclării, cu sprijinul financiar al Uniunii Europene, în programul “There isn’t a PLANet B!”. Proiectul este cofinanțat prin campania „După Noi, strângem tot noi”, lansată în 2018 de Coca-Cola HBC România. 
 
Sesiunile educaționale pe care ViitorPlus le organizează cu voluntari special pregătiți, ce devin  “Eco-ambasadorii Reciclării”, abordează pe larg subiecte legate de materialele care se pot recicla și cele ce nu se pot recicla în România, precum și de motivele pentru care este necesar acest efort. În plus, workshop-urile explică modalitățile prin care poți afla ce, cum și unde se colectează, folosind eficient aplicația web www.HartaReciclarii.ro. Cursurile sunt împărțite pe trei categorii de vârstă: elevi din clase primare, gimnaziu și liceu. La acestea, se adaugă un set de reguli pentru colectare selectivă create special pentru părinți, pentru a fi implementate în fiecare familie. 
 
Toate materialele folosite în sesiunile educaționale pot fi solicitate și online, accesând secțiunea Despre Proiect – Sesiuni educaționale de pe www.hartareciclarii.ro, platforma interactivă care permite identificarea și localizarea punctelor de colectare selectivă a deșeurilor, adăugarea de noi puncte de colectare sau modificarea celor existente pe Hartă, la nivelul întregii țări. 
 
Astfel, toate școlile și liceele din țară pot beneficia gratuit de aceste informații importante pentru educația privind protecția mediului. Profesorii pot descărca planurile de lecție și materialele didactice ajutătoare, completând un formular online. Ulterior, ei pot trimite dovada susținerii lecției și pot primi o adeverință pentru activitatea derulată. Tinerii interesați să fie voluntari pentru a susține sesiuni educaționale în comunitățile lor beneficiază de materiale suplimentare de pregătire pentru a putea lucra cu copiii. Ei se pot înscrie pentru a devenieco-ambasadori voluntari

„Din experiența noastră, ca ONG ce activează în domeniul creșterii conștientizării privind importanța reciclării, aceasta este una din cele mai ample acțiuni educaționale de mediu, cu focus clar pe reciclare. Am început din septembrie cu sesiuni în București, Craiova, Constanța și Sibiu, unde am ajuns la 8.000 de elevi. Ne îndreptăm și spre alte centre educaționale importante din țară, și invităm orice învățător și profesor de gimnaziu sau liceu să se alăture acestui demers. Până în martie 2020, ne propunem să ajungem la aproximativ 100.000 de elevi din toată țara. Noi ne-am bucura foarte mult dacă nivelul reciclării deșeurilor menajere din România ar crește de la 14% la 70%. Educația este esențială în acest demers, așa că vă așteptăm alături de noi!”, a declarat Teia Ciulacu, președintele Asociației ViitorPlus. 
 
Sesiunile educaționale pregătite de ViitorPlus sunt surprinzătoare, practice, interactive: pentru participanții cu vârste mai mari, se folosește tehnologia (quizz-uri de tip Kahoot de pe telefon cu clasament instant, navigarea pe platforma Harta Reciclării, „deșeurometrul” – un exercițiu marcă proprie în care deșeurile sunt material didactic), dar și cântece sau materiale colorate pentru cei de vârste mici. 
 
„Din evaluările participanților, am aflat că 70% au învățat foarte mult despre reducere, reutilizare și reciclare din sesiunile noastre, restul declară că știau deja sau nu îi interesează subiectul”, adaugă Teia Ciulacu. 
 

„Suntem ce lăsăm după noi și căutăm în permanență să diminuăm impactul pe care îl avem asupra mediului, atât la nivel individual, cât și la nivelul companiei. Avem grijă ca operațiunile noastre să fie cât mai sustenabile, și, în același timp, vrem să sprijinim cât mai mulți români să facă acel pas pe care îl dorim cu toții, către un stil de viață prietenos cu mediul. Harta Reciclării este un instrument prin care ajutăm comunitatea să accelereze procesul de colectare selectivă și reciclare. Sesiunile din școli și licee, pe care partenerii noștri de la ViitorPlus le organizează și implementează, duc mesajul exact acolo unde este cel mai bine recepționat, în inimile și mințile tinerelor generații, care pot deveni adevărați ambasadori ai colectării selective”
, a declarat Irina Ionescu, Public Affairs & Communication Manager la Coca‑Cola HBC România.

Harta Reciclării este accesibilă atât de pe dispozitive mobile (smartphones și tablete), cât și pe laptopuri și desktop-uri. Această aplicație web-based – accesibilă la adresa www.hartareciclarii.ro - permite utilizatorilor să localizeze punctele unde pot duce deșeurile reciclabile colectate separat, dar include și o componentă interactivă, de user generated content. Practic, Harta Reciclării le oferă utilizatorilor posibilitatea să adauge noi puncte de colectare selectivă – dacă acestea nu există deja, sau să le revizuiască pe cele deja existente, dacă descrierea lor nu mai este conformă cu realitatea. 
Pe lângă harta propriu-zisă, această platformă include și o secțiune educațională, ce furnizează informații despre cum se face corect colectarea separată, ce tipuri de materiale pot fi reciclate sau cum putem să reducem și să reutilizăm materialele.
 
Platforma Harta Reciclării, parte a campaniei de educație în vederea colectării selective „După Noi, strângem tot noi”, a fost lansată în primăvara acestui an de Asociația ViitorPlus, în parteneriat cu compania Coca-Cola HBC România, cu susținerea Ministerului Mediului. Proiectul are o componentă educativă și în afara mediului virtual, ea beneficiind de finanțare din fonduri europene, în cadrul proiectului “There isn’t a PLANet B!”. 
 
***
Despre ViitorPlus – asociația pentru dezvoltare durabilă
ViitorPlus – asociația pentru dezvoltare durabilă – este o organizație non-profit cu o experiență de 13 ani în dezvoltarea de programe de antreprenoriat social, educație pentru mediu, voluntariat și infrastructură de mediu. Principalele programe derulate sunt: Atelierul de Pânză, Recicleta, Adoptă un copac!, Harta Reciclării, ecOprovocarea, Bigăr – Amenajare eco-turistică, BiroulEco, Regenesys. Viziunea organizației: „Redescoperim împreună legătura cu natura și investim în ceea ce lăsăm în urma noastră”. Pentru mai multe informații, vizitați pagina web: www.viitorplus.ro .   

Despre După Noi
După Noi este platforma care reunește toate proiectele de responsabilitate socială derulate de compania Coca-Cola HBC în România. Lansată în 2016, platforma de CSR reflectă filosofia Coca-Cola HBC, aceea de a face tot ce este posibil pentru a lăsa în urmă o lume mai bună, prin protejarea mediului înconjurător și a resurselor, prin promovarea valorilor, a tradițiilor, a poveștilor și a locurilor din România. Platforma își propune să inspire cât mai mulți oameni să conștientizeze cât de important este ce lasă în urma lor și să adopte un stil de viaţă cât mai responsabil, pe care să-l transmită şi generaţiilor viitoare.
 
Proiectul a început în Țara Dornelor – prin crearea de conținut pentru promovarea și susținerea zonei - și a continuat prin inițiative punctuale, cum sunt „ThinkBIGar”, inițiativa angajaților de la fabrica Coca-Cola HBC din Timișoara pentru amenajarea traseului eco-turistic din jurul cascadei Bigăr, „Povești din Ciocănești”, un serial online cu poveștile autentice ale oamenilor din satul muzeu Ciocănești și „După Noi strângem tot noi”, pilon dedicat încurajării colectării selective. 

Despre Coca-Cola HBC România
Coca‑Cola HBC este unul dintre cei mai mari îmbuteliatori ai companiei Coca‑Cola, având vânzări de peste 2 miliarde de unități. Compania activează într-o zonă geografică extinsă, având operațiuni în 28 de țări, deservind o populație de aproximativ 605 milioane de oameni. Coca‑Cola HBC oferă o gamă variată de băuturi răcoritoare din categoria celor carbogazoase, sucuri, apă, energizante, ceaiuri și cafea. Coca‑Cola HBC promovează o dezvoltare durabilă, generând valoare pentru afacerea sa și pentru societatea în care activează. În acest sens, compania furnizează băuturi răcoritoare care satisfac nevoile diverse ale consumatorilor, încurajând în același timp un mediu de lucru deschis și desfășurându-și activitatea într-un mod responsabil astfel încât să protejeze și să mențină neschimbat mediul înconjurător, contribuind la dezvoltarea socio-economică a comunităților locale. 
 
În România, Coca-Cola HBC a fost declarată cea mai responsabilă companie pe plan local în 2016, 2017, 2018 și 2019, conform România CSR Index, studiu realizat de agenția de consultanță independentă The Azores. Pe plan local, Coca-Cola HBC România este liderul industriei de băuturi, fiind cel mai mare exportator din domeniu, cu o pondere de aproximativ 30% din exporturile de băuturi. Pentru mai multe informaţii legate de companie, vă rugăm să vizitați site-ul www.coca-colahellenic.ro și să ne urmăriți pe LinkedIn și Facebook.