Bucureşti, 9 august 2010
Voluntarii MaiMultVerde au adunat 1,5 tone de gunoaie de pe malul Mureşului
MaiMultVerde şi Golden Brau au continuat duminică, 8 august 2010, proiectul Grătar Curat 2010, printr-o acţiune de responsabilizare a picnicarilor şi de curăţenie în Pădurea Ceala, judeţul Arad, pe malul râului Mureş. Voluntarii MaiMultVerde au transmis participanţilor la picnic mesajul Un grătar bun este un grătar curat şi au strâns aproximativ 1,5 tone de gunoi. Proiectul va continua sâmbătă, 14 august, în Parcul Gherăieşti, Bacău.
Grătar curat 2010 este un proiect de conştientizare şi responsabilizare demarat de Asociaţia MaiMultVerde şi Golden Brau. Până în luna august, voluntarii MaiMultVerde şi reprezentanţii Golden Brau desfăşoară activităţi de conştientizare şi curăţenie în zone de picnic din toată ţara. Este cunoscut faptul că în urma activităţilor de picnic rămân cantităţi impresionante de gunoi, iar eforturile autorităţilor şi organizaţiilor de mediu nu sunt suficiente pentru a păstra aceste zone de petrecere a timpului liber curate. Astfel, proiectul Grătar curat 2010 îşi propune să informeze şi responsabilizeze participanţii la picnic despre importanţa păstrării curăţeniei în aceste zone naturale de petrecere a timpului liber.
Până acum, în cadrul proiectului au mai avut loc acţiuni de responsabilizare şi curăţenie în judeţul Argeş, la Valea Vâlsanului, în Bucureşti, Pădurea Snagov, la Cluj-Napoca, Pădurea Făget, la Râmnicu Vâlcea, Baraj Nord, în judeţul Hunedoara, la Lacul Cinciş, în judeţul Constanţa, la Popas Fântâniţa, în judeţul Gorj, la Cheile Sohodolului şi în judeţul Dolj, în Pădurea Bucovăţ, zone foarte cunoscute de petrecere a timpului liber. În cadrul acestor acţiuni, s-au implicat 325 voluntari care au adunat aproximativ 15 tone de gunoaie.
La acţiunea din judeţul Arad au participat reprezentanţi ai Parcului Natural Lunca Mureşului şi 20 de voluntari MaiMultVerde care au adunat 1,5 tone de deşeuri, din care 90% plastic. Sacii cu gunoaie vor fi ridicaţi de compania locală de salubrizare.
Proiectul va continua în judeţele Bacău (Parcul Gherăieşti), Brăila (Pădurea Lacul Sărat) şi Ilfov (Pădurea Snagov), în fiecare sfârşit de săptămână până pe 30 august. La fiecare acţiune vor participa voluntari MaiMultVerde şi reprezentanţi Golden Brau care vor împărţi saci participanţilor la picnic, le vor explica importanţa păstrării curăţeniei în zonele naturale şi vor aduna gunoaiele. În zonele unde acest lucru e posibil, prin parteneriate cu autorităţile locale se vor colecta selectiv deşeurile colectate: plastic, hârtie şi sticlă, ulterior acestea fiind valorificate de firmele de salubrizare locale.
Acţiunea de la Arad a avut un impact destul de important asupra picnicarilor aflaţi în zonă. Am rămas plăcut surprinsă, observând că, înainte de plecare, lumea a înţeles mesajul nostru şi a folosit cu încredere tomberoanele şi sacii de gunoi. Astăzi am lăsat în urmă picnicari mai civilizaţi. Andreea Niga, voluntar MaiMultVerde
Ieşitul la grătar în weekend este pentru români un sport naţional. Îndemânarea, răbdarea, cele mai bune preparate şi o bere făcută bine sunt ingredientele esenţiale. Însă pe lângă acestea, un grătar cu adevărat reuşit înseamnă obligatoriu să laşi în urmă un loc curat. Acesta este motivul pentru care Golden Brau, berea grătarului în România, împreună cu MaiMultVerde au demarat o campanie de promovare a unui comportament responsabil la grătar, arată Andrei Cazacu, Brand Manager Golden Brau.
Informaţii suplimentare:
Anamaria Bogdan, Manager comunicare MaiMultVerde,
email: anamaria.bogdan@maimultverde.ro, tel.: 0755 224816
Note pentru jurnalişti
1. Asociaţia MaiMultVerde, organizaţie neguvernamentală, nonprofit şi de protecţie a mediului, are misiunea de a construi o nouă cultură a voluntariatului pentru mediu în România. În primii doi ani de funcţionare, 2008 şi 2009, MaiMultVerde a lucrat cu peste 11.000 de voluntari, a plantat 383.700 puieţi, a strâns 262 de tone de deşeuri, a deschis primul centru de închiriat biciclete din Bucureşti, Cicloteque, a derulat două campanii naţionale de informare şi educaţie şi a organizat prima gală de strângere de fonduri pentru proiecte de mediu, Gala Verde. Bugetul MaiMultVerde în primii doi ani a depăşit 1.800.000 de euro. Fondurile au fost obţinute din sponsorizări oferite de marile companii din România.
Informaţii la zi despre MaiMultVerde şi proiectele desfăşurate sunt disponibile pe www.maimultverde.ro.
2. Golden Brau face parte din portofoliul companiei Heineken România. Berea Golden Brau este recunoscută la nivel internaţional pentru calitate, fiind premiată cu şase medalii de aur la prestigioasa competiţie Monde Selection din Bruxelles.