COMUNICAT DE PRESÃ

YouthBank la cea de a treia ediție!


CLUJ - NAPOCA, 15 Noiembrie 2008– Fundația Comunitarã Cluj în parteneriat cu BRD – Groupe Société Générale lanseazã în Cluj Napoca cea de a treia ediție a programului YouthBank Cluj. Administrat de cãtre un grup de tineri cu vârste cuprinse între 16 și 20 de ani, programul urmãrește constituirea, promovarea și administrarea într-o manierã transparentã a unui fond special destinat proiectelor implementate - de cãtre liceeni - pentru dezvoltarea comunitãții locale.


Dupã doi ani de implementare, programul YouthBank Cluj…
•    Este recunoscut în plan local și național, obținând cinci premii la evenimente sau concursuri precum: Bucharest Business Week, Gala Societãții Civile, Gala județeanã de decernare a premiilor de implicare în comunitate, concursul “Parteneriat educațional; prezent și perspective”.
•    A oferit finanțãri în valoare de 32.000 RON pentru susținerea a 32 de proiecte implementate de mai bine de 200 de liceeni clujeni, cu peste 4.000 de beneficiari. Câteva exemple de proiecte finanțate: proiecte ecologice, sportive, culturale, educaționale, târg de cariere pentru liceeni, recital de pian, amenajarea unui spațiu verde în curtea școlii sau a unui suport pentru „bitze”, activitãþi de socializare prin joc cu copiii de la secþia de pediatrie sau activitãți de socializare destinate persoanelor vârstnice instituționalizate.
•    Se bucurã de o largã susținere localã, fiind recomandat de Primãria Municipiului Cluj Napoca, Inspectoratul Școlar Județean Cluj, Asociația pentru Relații Comunitare, Universitatea Babes-Bolyai - Catedra de Științe Politice, DeKlausen, Junior Chamber International Cluj Napoca, LCCI, British Council, Școala Internaționalã Cluj, AD(D)VERITAS, Khroma.

Referindu-se la programul YouthBank, Gheorghe Marinel, Secretar General al BRD – Groupe Société Générale declarã: “Proiectul YouthBank ne-a arãtat cât de important este ca liceenii sã aibã acces și la programe de educație civicã. Într-o perioadã în care se vorbește atât de mult despre gãsirea unor formule care sã îi pregãteascã mai bine pe tineri pentru societatea în care trãim, acest proiect este un exemplu relevant despre cum putem implica tinerii cu adevãrat, în rezolvarea problemelor comunitãții.
YouthBank este în plus, o soluție realã și deja aplicatã, privind modul în care școala, organizațiile non-guvernamentale, instituțiile statului și nu în ultimul rând, companiile private, pot colabora în cadrul unui program de educație, care este pentru tineri o lecție de viațã inegalabilã. “

Ce aduce nou anul trei al programului YouthBank Cluj:
•    Creșterea cu 100% a valorii fondului de finanțare - 30.000 RON vor susține 10-15 proiecte implementate de liceeni. Pentru mobilizarea unei treimi din fondul de finanțare echipa YouthBank lanseazã o campanie de strângere de fonduri prin vânzarea de Felicitãri marca YouthBank și prin organizarea unui “Târg tradițional de Crãciun” cu vânzare de produse de patiserie, obiecte tradiționale sau obiecte specifice iernii și sãrbãtorilor din acest anotimp, cu colinde și alte concursuri care sã introducã oamenii în atmosfera celei mai frumoase celebrãri a anului.
•    Crearea structurii Alumni YouthBank destinatã membrilor care absolv cel puțin un an al programului și decid sã rãmânã aproape de acesta ca persoane resursã.
•    Dezvoltarea unor resurse (informaționale, umane, materiale) pentru generațiile urmãtoare YouthBank/edițiile urmãtoare ale programului din Cluj Napoca, respectiv pentru sprijinirea altor inițiative de dezvoltare a programului la nivel național.

Gãsiți detalii complete despre programul YouthBank Cluj și despre campania de strângere de fonduri derulatã de tinerii din echipã pe site-ul www.youthbank.ro!

***
„Fundația Comunitarã Cluj este un mecanism ideal pentru cei care vor sã se implice în comunitate.”
Fundația Comunitarã Cluj are menirea de a îmbunãtãți viața locuitorilor din zona Cluj prin mobilizarea și distribuirea de resurse pentru inițiative de dezvoltare localã. Fundația Comunitarã Cluj va acționa ca un finanțator local și va identifica, promova și finanța inițiative și proiecte care contribuie la oferirea de șanse egale locuitorilor din zona Cluj și la dezvoltarea localã. Menționatã ca unul din obiectivele de dezvoltare comunitarã în Strategia de dezvoltare a Municipiului Cluj Napoca, Fundația Comunitarã Cluj este una din primele inițiative de acest gen din România și se numãrã printre cele 1.400 de Fundații Comunitare active în peste 51 de țãri de pe toate continentele.

***
BRD – Groupe Société Générale este a doua bancã a României, având o cotã de piațã medie de 19%. Acționarul principal al BRD este Société Générale, unul dintre cele mai mari grupuri bancare din zona euro. BRD este o bancã universalã, oferind servicii atât populației, cât și companiilor. Instituția de credit are peste 2,5 milioane clienþi și 900 de agenții în toatã țara. Banca deruleazã de peste 10 ani proiecte de responsabilitate socialã implicându-se în domeniile: culturã, educație, sport, social-umanitar și protecția mediului.

Simona Șerban
Director executiv Fundația Comunitarã Cluj
Tel.: +40-264-434.618, +40-726-103.605
Fax: +40-264-434.619
Email: simona.serban@fundatiacomunitaracluj.ro   
www.fundatiacomunitaracluj.ro 

Adina Ana Cristea
Coordonator program YouthBank Cluj
Tel.: +40-264-434.618, +40-747-925.544
Fax: +40-264-434.619
Email: adina.cristea@fundatiacomunitaracluj.ro
www.youthbank.ro