„Liliacul negru are urechi de soricel si are aripi ciudate. Imi place cum zambeste si imi plac picioarele lui de pasare. Cred ca este amuzant.” Robert, 8 ani, Salvati Copiii.

 Campania Jucariilor de Plus pentru Educatie a ajuns la cea de-a 13 a editie la nivel global si sprijina parteneriatul de lunga durata dintre IKEA Foundation, UNICEF si Salvati Copiii. Mecanismul Campaniei Jucariilor de Plus din magazinul IKEA este simplu: pentru fiecare jucarie de plus sau carte de povesti cumparate din magazinul IKEA in perioada 1 noiembrie – 26 decembrie 2015, IKEA Foundation doneaza un euro pentru educatia copiilor.
 
La finalul anului trecut, Compania IKEA a invitat copii din intreaga lume sa deseneze jucaria de plus la care viseaza. Dupa ce au fost inscrise mii de propuneri extrem de reusite si creative, desenele a zece copii cu varste cuprinse intre 4 si 10 ani au fost alese de public si de designerii IKEA pentru a fi transformate in jucarii de plus. Albert, un baietel de 8 ani din Romania a fost unul dintre finalisti, iar desenul lui, un liliac zambitor cu aripile intoarse, a devenit o jucarie si se afla acum in magazinele IKEA din toata lumea. 
 
„M-am bucurat mult cand am primit liliacul de plus de la IKEA. Nu mi-a venit sa cred ca liliacul de pe hartie a devenit pufos si seamana mult cu ce am desenat. Mie imi plac toate animalele, dar mi-am dorit sa desenez un liliac zambitor atunci. Nu mi-am dat seama ca are aripile intoarse, eu asa imi imaginez ca sunt liliecii,” Albert, „designerul” jucariei IKEA, 8 ani, Romania. 
 
Noutatea campaniei din acest an este tocmai faptul ca am incercat sa implicam alti copii intr-un proiect care sprijina educatia pentru copiii defavorizati
 
„Educatia este cel mai bun mod prin care ii putem ajuta pe copiii din zonele sarace sa se dezvolte si sa aiba un viitor mai bun. Cu ajutorul partenerilor UNICEF si Salvati Copiii, IKEA Foundation se implica in special in educatia fetelor, copiilor cu dizabilitati si copiilor din comunitatile minoritare. Campania Jucariilor de Plus de anul acesta este cu atat mai speciala, deoarece alti copii au fost implicati in raspandirea mesajului nostru si au contribuit la proiectele noastre umanitare,” Daniela Stoican, PR Manager IKEA Romania.
 
De la inceputul campaniei, in 2003, IKEA Foundation a donat, in cadrul Campaniei Jucariilor de Plus, 77 milioane de euro, de care au beneficiat peste 11 milioane de copii, prin 99 de proiecte, in 46 de tari. 
 
***
IKEA este o companie de retail mobilier si decoratiuni, de origine suedeza, fondata in 1943 de Ingvar Kamprad. Marca IKEA a fost inregistrata in 1943, in Suedia. Majusculele din denumirea IKEA provin din initialele numelui fondatorului: Ingvar Kamprad, numelui fermei unde a crescut: Elmtaryd, si numelui satului in care se gasea ferma: Agunnaryd. Compania IKEA detinea, in august 2014, peste 376 de magazine in 47 de tari sau teritorii, dintre care 40 de magazine erau francize detinute de alte companii decat IKEA Group. 
Magazinul IKEA din Zona Comerciala Baneasa a fost al 253-lea deschis in a 35-a tara, pe 21 martie 2007. Pana in luna martie 2010 a fost operat in sistem de franciza locala, iar dupa aceea IKEA Romania a devenit parte din IKEA Group. Detalii pe www.IKEA.ro. 

Viziunea IKEA 
Sa cream o viata de zi cu zi mai buna pentru cat mai multi oameni. 

Misiunea IKEA 
Sa oferim o gama larga de produse de mobilier, accesorii si decoratiuni pentru casa - functionale si cu un design de calitate, la preturi atat de scazute incat cei mai multi oameni sa si le poata permite.