Cele mai importante realizari in domeniul sustenabilitatii in FY14 sunt:
• IKEA Group a cumparat 87 de turbine eoliene si a instalat 150.000 de panouri solare. Astfel, compania a ajuns sa detina, in total, 224 de turbine si 700.000 de panouri solare. Aceste progrese ne aduc mai aproape de obiectivul de a produce, pana in 2020, mai multa energie regenerabila decat consumul total. De asemenea, ne luam angajamentul de a investi 1,5 miliarde de euro in proiecte de energie regenerabila pana la finalul anului 2015.
• Vanzarile pentru produsele destinate unui stil de viata sustenabil acasa au depasit 1 miliard de euro, ceea ce inseamna o crestere de 58% comparativ cu FY13. Aceste produse le permit oamenilor sa economiseasca sau sa genereze energie, sa scada cantitatea de apa folosita, sa reduca din deseuri si sa aiba o viata mai sanatoasa.
• 75% dintre produsele de iluminat cumparate au fost LED-uri sau produse compatibile cu becuri LED, care folosesc cu 85% mai putina energie si dureaza de 20 de ori mai mult decat becurile traditionale (incandescente). Intreaga gama de iluminat IKEA va fi formata in totalitate din LED-uri pana in septembrie 2015.
• 66 de milioane de euro economisiti in intervalul FY10 - FY14 prin eforturile de eficientizare energetica in magazine si depozite. 
• IKEA Group este unul dintre cei mai mari cumparatori de lemn certificat Forestry Stewardship Council (FSC) din sectorul de retail. 41% din lemnul folosit in FY14 a fost certificat FSC sau reciclat. Intreaga cantitate de lemn a fost obtinuta de la furnizori care indeplinesc standardele IKEA.
• Procentul de bumbac obtinut din surse sustenabile si folosit pentru produsele IKEA a ajuns la 76%, ceea ce inseamna ca fermierii folosesc mai putine substante chimice si apa si, in acelasi timp, isi maresc castigurile. Compania IKEA se apropie de obtinerea unui procent de 100% produse din bumbac sustenabil pana la finalul lunii august 2015.
• 47% dintre manageri sunt femei.
• IKEA Foundation a donat 104 milioane de euro in 2014 pentru proiecte care sprijina milioane de copii din cele mai sarace comunitati din lume.

„Sustenabilitatea este o sursa importanta in procesul de inovatie si parte din strategia noastra de dezvoltare. O vedem ca pe o buna oportunitate de a ne imbunatati activitatea. Acesta este motivul pentru care am setat noi obiective ambitioase pentru gama LED, materia prima si energia regenerabila. Ne dorim sa contribuim la cresterea companiei IKEA si, in acelasi timp, sa avem un impact pozitiv asupra oamenilor si planetei”, declara Peter Agnefjäll, Presedinte si CEO, IKEA Group.

„Prin intermediul strategiei People & Planet Positive, ne dorim sa construim o companie 100% sustenabila. Sunt mandru sa declar ca facem progrese in identificarea unor surse mai bune pentru materia prima. In prezent, ¾ din cantitatea de bumbac folosit si 41% din cea de lemn  provin din surse sustenabile. In plus, investim in surse de energie regenerabila care sa ne aduca mai aproape de obiectivul nostru de a deveni independenti din punct de vedere energetic. Prin transformarea becurilor eficiente LED in produse mai avantajoase si atractive, am ajutat milioane de oameni sa aiba un stil de viata sustenabil”, adauga Steve Howard, Chief Sustainability Officer, IKEA Group.


***
IKEA este o companie de retail mobilier si decoratiuni, de origine suedeza, fondata in 1943 de Ingvar Kamprad. Marca IKEA a fost inregistrata in 1943, in Suedia. Majusculele din denumirea IKEA provin din initialele numelui fondatorului: Ingvar Kamprad, numelui fermei unde a crescut: Elmtaryd, si numelui satului in care se gasea ferma: Agunnaryd. Compania IKEA detine peste 318 magazine in 28 de piete si operatiuni in 43 de tari, dintre care peste 40 de magazine sunt francize detinute de alte companii decat IKEA Group. 
Magazinul IKEA din Romania a fost al 253-lea deschis in a 35-a tara, pe 21 martie 2007. Pana in luna martie 2010 a fost operat in sistem de franciza locala, iar dupa aceea IKEA Romania a devenit parte din IKEA Group. Detalii pe www.IKEA.ro. 

Viziunea IKEA 
Sa cream o viata de zi cu zi mai buna pentru cat mai multi oameni. 
Misiunea IKEA 
Sa oferim o gama larga de produse de mobilier, accesorii si decoratiuni pentru casa - functionale si cu un design de calitate, la preturi atat de scazute incat cei mai multi oameni sa si le poata permite. 
 
Pentru mai multe informatii, va rugam contactati: 
IKEA Romania, Raluca Buzea, PR Responsible, raluca.buzea@IKEA.com 
MSLGROUP The Practice, Camelia Eremia, Client Service Director, camelia@thepractice.ro