BB: Dacă ar fi să rezumați într-o frază, care este secretul locului pe care l-ați ocupat în Sferturile Campionatului de Bine?
I.V.: Pentru acest campionat ne-am pregătit din timp si informat donatorii despre ceea ce urmează sa se întâmple, etapele, etc. cu câteva săptămâni înainte de a începe. La ultimele evenimente la care am participat am povestit tuturor de nevoile noastre financiare din proiectul pe 2017 si cum așteptam desfășurarea acestui campionat în speranța strângerii tuturor fondurilor necesare.
BB: Cum ați promovat acest proiect cu care v-ați înscris în Campionatul de Bine?
I.V.: Am folosit câteva canale online: Facebook - event pe Facebook, grupuri de mame, grupuri de donatori ai asociației -, Newsletter și am mers direct la companii în pauzele de masă ale angajaților pentru a-i convinge să doneze.
BB: Cu cine ați vorbit cel mai des despre proiectul vostru: presa, prieteni de pe FB, cunoscuții din viața de zi cu zi, autorități, antreprenori locali, parteneri, alte organizații non-profit din județ sau partenere?
I.V.: De data aceasta nu am construit nimic in presa, ne-am focusat pe reîntoarcerea donatorilor din Campionatul de Bine de anul trecut si prietenii de pe Facebook.
BB: Ce sfat le-ați da celor care au reușit să se califice în semifinalele Campionatului de Bine? Cum ar trebui să abordeze această etapă pentru a strânge mai multe fonduri?
I.V.: Nu cred ca mă pot rezuma doar la un sfat, ci la câteva:
- sa se focuseze pe mulți donatori, dar mici, gen cei ce oferă doar 5 lei, pentru ca este o suma infima, dar care contează in bugetul total; poate nu oricine își permite sa doneze 50-100 sau chiar mai mult, dar își permit 5 lei si sa le oferă șansa de a participa la un proiect cu puținul pe care îl au
- sa păstreze legătura cu donatorii inițiali, noi am avut o conversie foarte buna a acestora, dintre care foarte mulți s-au reîntors cu o donație.
- sa păstreze legătura chiar și cu cei care doar au încercat sa doneze, nefinalizând donația și să găsească motivul pentru care au renunțat și împreuna să găsească și o soluție ( nu au card, nu au încredere în plata online, nu au cod de siguranța asociat cardului etc) pentru că aceștia sunt oarecum deja donatori, doar ca au întâmpinat dificultăți în proces.
BB: Dumneavoastră ce veți face în Semifinală, care sunt direcțiile pe care vă veți concentra eforturile pentru a strânge cât mai multe fonduri?
I.V.: În primul rând vom apela din nou la primii donatori a câte 5 lei.. până la urmă vor dona 15 lei în total timp de 3 luni și îi vom ruga să își convingă și prietenii apropiați să facă același gest.
BB: Care sunt principalii „promotori” ai proiectului?
I.V.: Am încercat să găsim în companii atât mari cât și mici măcar un angajat care să susțină cauza noastre între colegi: unii au făcut cheta si donat "la grămadă", alții au donat individual.
BB: Care sunt canalele de comunicare la care veți apela în principal în această etapă a Campionatului de Bine?
I.V.: Ne vom axa din nou pe Facebook, grupurile de mămici si newsletter și sperăm să reușim să câștigam și anul acesta. Oricum, indiferent de rezultat, la final vom avea donațiile adunate, chiar daca nu și dublarea lor.
Ioana Vârtosu este reprezentant al Asociației Școala Mamei Junior, participantă în Campionatul de Bine cu proiectul "Adoptă un copil la hidroterapie".
Interviu preluat de pe BursaBinelui.ro