Urmărește promo proiect...

Nume proiect: Peditel 1791. Urgente si sfat medical pediatric prin telefon, non stop
Nume organizatie: Fundatia Parinti din Romania
 
Sectiunea/Sectiunile
Sanatate
 
Date generale
Data de incepere a proiectului
Ian / 2014
Data de incheiere a proiectului
Dec / 2015

Acoperirea geografica a proiectului/ initiativei
Nationala (din 25 mai 2015) // Initial (2014) doar în Cluj
 
Organizatiile/ institutiile/ companiile partenere implicate in proiect
Fundatia Vodafone Romania prin programul Mobile for Good, Spitalul Clinic de Urgenta pentru Copii Cluj (2014- 1 mai 2015), Primaria Municipiului Cluj Napoca (2015), Active Power Solutions (2014-2015), Life is Hard SA (2014-2015), Polus Center (2014-2015)

Rezumatul proiectului: 
In Romania, se prezinta la unitatile de primiri urgente pediatrice, ale celor 12 spitale din tara, aproximativ 550 000 de copii anual. Centrele de permanenta ale medicilor de familie din tara nu sunt frecventate de catre parinti, desi sectiile de urgenta pediatrice sunt supraaglomerate. In plus, sistemul de functionare a cabinetelor medicilor de familie nu permite acordarea a mai mult de 20 consultatii zilnice.Cu toate acestea, in unitatile pediatrice de primiri urgente se acorda (cu 1-2 linii de garda) cate 110-300 consultatii pe zi dintre care 90% reprezinta o patologie ce ar putea fi rezolvata de medicii de familie.In aceste conditii, anual se inregistreaza o supraaglomerare a camerelor de garda UPU si pediatrie, prelungirea considerabila a timpului de asteptare pentru pacienti (unanim semnalata in chestionarele noastre de satisfactie) si suprasolicitarea personalului din UPU si camerele de garda (problema devenita supra acuta in conditiile deficitului de personal). 

Call centerul pediatric PEDITEL 1791 este un serviciu nou ce vine in intampinarea nevoii parintilor de a primi un sfat medical din partea specialistilor in domeniu, situatie dovedita de cresterea numarului de apelari de la o medie de 18 apeluri/zi in primele luni de functionare la Cluj la 40-50 apeluri zilnice. Este un serviciu al carui obiectiv primordial este asigurarea sanatatii, sigurantei si accesului la sfaturi medicale specilizate si asumate.Peditel 1791 prin medicul de garda raspunde 24/24 intrebarilor legate de sanatatea copilului. Serviciul de sfat pediatric prin telefon faciliteaza comunicarea dintre medic si parinte, ambii avand ca scop starea de bine a copilului, contribuie la promovarea sanatatii in randul populatiei.18755 apleuri preluate-3.72% din totalul copiilor care ajung in UPU.


Relevanta (context)
Contextul initierii proiectului:
Cluj-Napoca funcționează doar 2 centre de permanență ale medicilor de familie. În plus, actualul sistem de funcționare a cabinetelor medicilor de familie nu permite acordarea a mai mult de 20 consultații zilnice; mulți părinți se prezintă cu copiii în serviciile de gardă din UPU și clinicile de pediatrie, în special după-amiaza/seara și în weekend.

Uneori aceste servicii de gardă acordă (cu 1-2 linii de gardă) câte 80-300 consultații pe zi dintre care 90% sunt patologie ce ar putea fi rezolvată de medicii de familie.

Un număr semnificativ de aparținători se prezintă în UPU pentru ajustarea dozelor de medicamente prescrise anterior sau doar pentru a adresa întrebări legate de evoluția bolii la un copil aflat deja sub tratament.Timpii mari de asteptare in UPU determinau parintii la sfaturi neautorizate din online si alte surse nevalide.

Scopul si obiectivele:
Scopul proiectului: infiintarea unui call center pediatirc non stop, care sa ofere sfaturi medicale pediatrice non stop, precum si triaj medical eficient.
Obiective: Scăderea cu 10% a intervențiilor medicale din Secția UPU a Spitalului de Copii 
Servicii medicale de calitate și acces urgent și specializat la sfat medical calificat

Educarea părintelui în privința sănătății copilului și reducerea gradului de stres și panică a părintelui, în situații uneori limită

Principalele activitati:
Elaborarea unui ghid medical de 25 de protocolae medicale (principalele 25 de afectiuni ale copilului), integrarea intr-un soft medcial specializat, conectarea cu un softphone pentru a permita prin VOIP si conectivitate internet de mare viteza garantat la numarul 1791, formarea medicilor din program si instruirea in tehnici de oferire a sfatului medical prin telefon, instruirea in comunicarea de tip call center. Preluarea apelurilor in ordinea intrarii in centrala PBX, elaborarea unei fise de apel cu datele de indentificare apelant, copil, varsta, greutate, adresa, telefon, simptom de adresare, protocol utilizat, solutie medicala propusa in functie de gravitate minim pericol 1. sfat medical aplicabil la domiciliu, 2. consult medical in 24- 48 ore, 3. prezentare UPU in maxim 2 ore, 4.maxima gravitate apel 112.Realizare de 4 rapoarte anuale privind numarul de apeluri lunare, protocol utilizat si gravitate, conexate cu analiza pe UU. realizarea unui chestionar de satisfactie parinti privind> utilitatea serviciului, evaluarea empatiei medicului, evaluarea medicului privind inteligibilitatea solutiilor medicale propuse,


Beneficiari:
Beneficiari directi: Copiii între 0-18 ani și părinții acestora. Prioritar, scopul acestui proiect este să asigure accesul la educație sanitară, prevenție și informare medicală corectă pentru părinții din judetul Cluj, dar datorită numărului scurt, adresabilitatea va fi una națională. Beneficiarii sunt copii cu diferite probleme de sănătate, care vor avea nevoie de un sfat medical competent, prompt și cu efecte benefice până la consultul medical de specialitate. Includerea în program se va face pe 3 nivele de urgență: screening-ul medical va impune protocol de urgențe 112, protocol de verificare medicală în maxim 24 ore și protocol de sfat medical prin telefon. Durata apelului telefonic este de 10-15 minute, maxim 6 pacienți/ora, iar accesul în program se va face în ordinea intrării apelurilor telefonice, neștiind apriori, care cazuri pot fi extrem de urgente. 550000

Beneficiari indirecti: parintii copiilor 0-18 ani care ajung anual in UPU, estimativ 1.000.000 parinti *(sunt si familii monoparentale)

Implicarea beneficiarilor: 
Beneficiarii au fost capacitati sa redirectioneze 2% din impozit pe venit si 20% impozit pe profit, sa participe la alte evenimene de stangere de fonduri, sa promoveze serviciul PEDITEL 1791

 
Rezultate (eficacitate)
Rezultatele proiectului:
Beneficii: este pentru PRIMA data cand la UPU Cluj a scazut numarul adresarilor cu 18%, Ambulanta Cluj a trimis cu 2500 mai putine ambulante catre parinti, cazurile nefiind grave, reusind o mobilizare si directionare a acestora catre cazurile grave, o economie in sistemul public de sanatate. spitalicesc si prespitalicesc de peste 300000 de euro/an

3.72% din totalul copiilor care ajung anual in UPu PEDITRICE au fost consiliati de un medic PEDITEL 1791.
Cresterea gradului de incredere in profesiunea de medic, precum si a respectului fata de acestia

Realizarea triajului medical si directionarea pacientului catre serviciul adecvat afectiunii, nu doar catre UPU.
Scaderea numarului parintilor care isi trateaza copii din surse neaturizate si nevalidate stiintific medical (in cercetarea intiiala, care a stat la baza elaborarii proiecutlui, peste 79% isi tratau astfel copii, ulterior, a scazut procentul la 63%)

Resursele umane implicate:
Pe durata proiectului 44 medici implicati, pentru acoperirea non stop a functionarii PEDITEL 1791,echipa de proiect: 1 coordonator medical 4 ore, 1 coordonator local : norma intreaga, 1 coordonator national: 6 ore.

Implicarea voluntarilor:
6 voluntari permanenti pentru promovare, distribuire materiale, suport logistic pentru evenimentele de promovare desfasurate si 1 voluntar IT care a setat pro bono intregul sistemul > call centr-ul > design, implementare, functionalitate, acumuland peste 2000 ore de voluntariat

Roluri /responsabilitati ale partenerilor proiectului:
Fundatia Vodafone Romania- finantator al PEDITEL 1791. Urgente si sfat medical pediatric prin telefon, non stop, prin programul Mobile for Good
Primaria Municipiului Cluj Napoca- finantator partial prin legea 350/2005 al Peditel 1791
Life is Hard SA a realizat pro bono softul medical si stocarea datelor in siguranta conform normelor ISO
Active Power Solutions partener tehnic si logistic, oferind si promovand prin CSR implicarea angajatilor ca si voluntari 
Spitalul de Urgenta pentru Copii Cluj - personal medical 
Polus Center -Partener de promovare


Buget: 610777,00 lei

Contributiile in natura:
25000 lei soft medical 
8000 lei mentenanta si suport tehnologic
25000 lei spatii de promovare si afisaj
8500 lei suport logistic si administrativ


Evaluare
Obstacole majore intampinate:
Principalele provocari au fost determinate de asigurarea continua a finantarii si medici specialisti dispusi sa efectueze o gardea de 7 ore cu suma de 11.85 lei ora net, adica 82.95 lei garda, in conditiile in care la Cluj, o consultatie este in medie 150 lei si dureaza maxim 30-40 minute. Am reusit sa capacitam medicii ca se implica in comunitate, ajuta comunitatea si este important sa schimbam impreuna mentalitati si status-quo-uri, pentru a schimba in BINE Romania.
Cel mai dificil a fost sa acoperim financiar proiectul, dar cu 2 parteneri strategici am reusit sa nu fie probleme de functionare. Comunitatea s-a implicat atat financiar, dar mai ales in sustinerea si lobby privind necesitatea continuarii si extinderii proiectului.
 
Lectii invatate:
Asigurarea finantarii pe minim 3 ani si implicarea comunitatii locale mai mult. Capacitarea si implicarea directa a administratiei publicie si de resort, agentii, ministere.

Calitatile proiectului:
Este un proiect inovativ, UNIC in Romania, care imbina tehnologia IT, telecom cu expertiza medicala pentru a asigura fericirea si linistea parintelui si bunastarea copilului.
Tehnologia in sprijinul sanatatii.
Inovatie- UNIC in Romania
Promptitudine: singurul serviciu de tip call center medical non stop din Romania, cu acoperire nationala
Necesitate si utilitate: prin rezultatele obtinute, s-a dovedit atatnecesitatea infiintarii, a utilitatii si mai ales a eifcientei
Eficienta
Serviciu medical empatic 1791 Peditel. Prietenul non stop al parintelui.
 

Argumentarea IMPACTULUI proiectului:

Peditel 1791 nu viza un impact asupra Ambulantei. S-au inregistrat mai putine apeluri (analiza compartiva cu 2012, 2013) cu peste 15% si 2500 ambulante au fost redirectionate catre cazuri grave. Impactul financiar: 300000 euro economisti in sistemul public: Ambulanta si UPU.Scaderea cu 18% a numarului de adresari la UPU, fapt unic intamplat.

Cresterea gradului de confort al parintilor (serviciul este non stop, la un apel distanta, nefiind necesara deplasarea decat in conditii de simptomatologie grava> 112 sau UPU.Un serviciu de sfat medical telefonic a fost pe agenda Ministerului Sanatatii inca din 2009, fiind considerata o necesitate, dar niciodata nu s-au gasit resurse financiare pentru demararea proiectului.Educarea si informarea parintilor,inainte de a merge la UPU, suna la Peditel 1791 pentru a verifica necesitatea deplasarii si gravitatea simptomatologiei. Parintii considera conform feedback-urilor solicitate, ca cea mai buna initiativa venita in sprijinul lor direct, astfel ca, multi beneficiari s-au implicat cu sustinerea cu 2% sau 20%, precum si donatii individuale.Creste gradul de confort, siguranta al parintelui in raport cu afectiunile medicale ale copilului. Fiind un serviciu non stop, parintele nu considera ca deranjeaza/ inoportuneaza. Nu asteapta in camere supraaglomerate. Se solicita multiplicarea serviciului intr-un hub tehnologic si medical (s-au demarat deja actiuni pentru transformare).Cantitav:18755 apeluri,4.85/5.00 nota medicului,0 reclamatii,3 premii.


Comunicare
Planul de comunicare: 
Campania de comunicare a fost un mixt de online si radio si TV,precum si comunicare directa cu beneficiarul: afise, flyere, brosuri de informare in gradinite, scoli, crese, spatii comerciale (people stopper, roll-up),emisiuni, articole, spoturi radio.Cel mai vizibil proiect din comunitatea clujeana, organizat si implementat de un ONG. Pentru campania de branding, promovare si marketing,Fundatia Parinti din Romania a primit Marele Premiu la competitia organizata de profesionistii din Marcomm IAA Cluj avand cel mai mare punctaj din toate proiectele depuse si votul publicului , situandu-se pe locul II- televoting. https://goo.gl/Ed O3Nk
Pentru implicare comunitara, Premiile de Execelenta Media, DIGI 24 Cluj a acordat premiul Implicare comunitara catre Peditel 1791http://goo.gl/byPZ5C
12 evenimente- Scoala Parintilor de informare Peditel 1791

Web site: www.peditel.ro
 
***
Despre Organizator
Misiunea Fundatiei Parinti din Romaia este de a coagula si cataliza interesele tuturor parintilor din Romania interese legate de o viata mai buna pentru copiii si familiile lor si va functiona ca suport pentru reprezentarea acestor interese si va tine cont de specificul zonal al manifestarii lor si al solutiilor propuse.De a contribui la dezvoltarea si sustenabilitatea comunitatilor prin promovarea implicarii personale, si de grup, a respectului, civismului si responsabilitatatii. 130859 copii.