Nume proiect: The Duke of Edinburgh's International Award Romania
Nume organizatie: The Duke of Edinburgh's International Award Romania
 
Educatie, Invatamant, Cercetare
Proiecte pentru tineret
 
Date generale
Perioada in care s-a derulat proiectul

*1. Data de incepere a proiectului
Mar / 2011
*2. Data de incheiere a proiectului
Dec / 2013
 
Daca proiectul face parte dintr-un program, va rugam specificati numele si perioada de desfasurare a programului

3. Durata programului
In derulare pe o perioada nedeterminata
4. Numele programului
The Duke of Edinburgh's International Award Romania
 
Precizati acoperirea geografica a proiectului/ initiativei

*5. Orase/ Judete
Brasov, Cluj, Bucuresti, Timisoara, Baia Mare, Focsani, Fagaras, Buzau, Turda, Arad, Motru, Dej, Hunedoara, Craiova, Suceava
*6. Acoperire
Nationala
 
*7. Enumerati organizatiile/ institutiile/ companiile partenere implicate in proiect
Ministerul Educatiei Tineretului si Sportului, Ambasada Marii Britanii, Little People, Inspectoratele Scolare Judetene, Consilii Judetene ale Elevilor, Organizatii Non-guvernamentale, Organizatii de Tineret, Scoli, Licee, Cluburi Sportive
 
*8. Rezumati proiectul motivand implementarea acestuia, incluzand: nevoile identificate, obiectivele vizate, activitatile implementate cu resursele disponibile si rezultate obtinute (cele mai importante realizari). 
Programul The Duke of Edinburgh’s International Award, liderul programelor de dezvoltare personala pentru tineri, integreaza solutii pentru fiecare problematica existenta, oferind un pachet de beneficii care urmaresc standarde internationale de recunoastere si calitate.
Scopul programului reflecta misiunea de a face programul Award disponibil tuturor tinerilor cu varsta cuprinsa intre 14 si 24 de ani, indiferent de mediul de provenienta. 
Printre beneficiile tinerilor se numara: abilitarea acestora de a-si construi propriul program de activitati, setandu-si propriile obiective si perseverand in atingerea lor; imbunatatirea nivelului de frecventare al scolii si al angajabilitatii; implicare sporita in activitati de voluntariat in comunitate, incurajand acceptarea sociala; sustinerea starii de bine, psihica si fizica.
Actiunile au inclus promovarea programului catre tineri, lansarea programului in diferite orase cu participarea reprezentantilor comunitatii, organizarea si desfasurarea in fiecare oras a cursurilor de Lideri Award, mentorii care sustin si motiveaza participantii sa parcurga si sa finalizeze Award-ul.
Cu sprijinul Asociatiei Little People Romania, fundatiei Rangoonwala, sponsorilor nationali Banca Transilvania si Mol, precum si a sponsorilor Galei Regale 2013, programul a cunoscut o extindere rapida la nivel national. Impreuna cu Ambasada Marii Britanii din Bucuresti si sprijinul neconditionat al Ministerului Educatiei, peste 2000 de tineri au cunoscut un real progres personal pana in prezent. 
Lansat oficial in anul 2013, sub patronajul ASR Principesa Mostenitoare Margareta a Romaniei printr-o Gala Regala cu prezenta ASR Printul Edward al Marii Britanii, programul Award continua sa aiba un impact pozitiv in vietile tinerilor din intreaga tara.
 
Relevanta (context)
*1. Prezentanti contextul initierii proiectului: care au fost punctele de pornire si cum au fost identificate nevoile beneficiarilor?
Romania nu dispune de un program structurat care sa acrediteze activitatile non-formale pentru tineri,sa fie recunoscute la nivel global si sa ofere un program echilibrat pentru cadre didactice,lucratori de tineret in lucrul cu beneficiarii lor. Award-ul este liderul mondial al programelor pentru tineret,acreditand si recompensand tinerii cu varsta cuprinsa intre 14-24 de ani pentru activitatile derulate in afara programului scolar. Programul este structurat pe 3 nivele, pentru a satisface vârsta și nevoile fiecărui tânăr si 4 sectiuni: Voluntariat,Abilitati Personale,Activitati Fizice,Aventura. Programul se desfasoara cu costuri minime,oferind aceasta oportunitate tinerilor,indiferent de situatia economica si provenienta. Patronat la nivel global de Ducele de Edinburgh,finalizatorii sunt recunoscuti de Casa Regala Britanica si a Romaniei
 
*2. Care au fost scopul si obiectivele propuse?
Scopul este de a face programul Award disponibil tututor tinerilor cu varsta cuprinsa intre 14 si 24 de ani indiferent de mediul de provenienta, echipandu-i pe acestia cu abilitatile necesare pentru o viata independenta si producand schimbari de ordin calitativ la nivel personal si in comunitatea de care apartin.
Ca obiective propuse numim: 
- recunoasterea activitatilor de educatie non-formala
- introducerea programului in toate liceele din Romania
- incluziunea sociala a tinerilor defavorizati precum: tineri cu HIV/SIDA, cancer, hepatita, diabet, de etnie roma, din centre de plasament.
 
*3. Prezentati principalele activitati intreprinse pentru implementarea proiectului, incluzand si modul de desfasurare/ metodologia proiectului. 
Programul The Duke of Edinburgh's International Award a cunoscut o istorie cuprinzatoare in Romania, prin actiuni care urmaresc indeplinirea misiunii nationale si anume de a face un program international disponibil tuturor tinerilor din tara. Vom enumera astfel cateva dintre actiunile intreprinse in acest sens, dupa cum urmeaza:
1. Lansarea oficiala prin Gala Regala 2013, in iunie 2013
2. Semnarea parteneriatului national cu Ministerul Educatiei nationale, iunie 2013
3. Ceremonia de premiere a tinerilor finalizatori de Aur la Palatul Elisabeta, in prezenta Casei Regale Britanice si Romane. Fiecare finalizator al nivelului de Aur va fi premiat de ASR Principsa Mostenitoare Margareta
3. Strangerea fondurilor necesare pentru livrarea programului la nivel national, 2013
4. Crearea materialelor promotionale si operationale (pagina de website si Facebook, flyere, postere, Manuale ale Liderilor, Carnete de Progres, Ghid de expeditie, prezentari etc.), 2013
5. Implicarea inspectorilor scolari pentru accesarea liceelor din judetele de provenienta si a ONG-urilor pentru livrarea Award-ului catre tinerii lor.
6. Organizarea si derularea de cursuri de formare de Lideri Award pentru cadre didactice si lucratori de tineret
7. Promovarea programului Award catre tinerii cu varsta cuprinsa intre 14-24 ani
8. Oferirea sprijinului necesar Liderilor Award formati
9. Organizarea unei noi echipe de formatori nationali
10. Sprijinirea unitatilor in derularea Aventurii
 
Mentionati cateva date despre beneficiarii directi sau indirecti (numarul si tipul acestora): cum au fost responsabilizati si incurajati beneficiarii sa se implice in planificarea, desfasurarea, evaluarea activitatilor sau in continuarea programului?
 
*4. Categorii de public tinta/ beneficiari directi: numar si tip
Peste 2000 tineri cu varsta cuprinsa intre 14-24 ani din diferite medii: comunitate, licee, cluburi sportive, organizatii de tineret, studenti, defavorizati (din centre de plasament, cu dizabilitati, de etnie roma, cu boli cronice, din penitenciar), peste 500 de voluntari (cadre didactice, lucratori de tineret ca Lideri Award, Instructori de activitate, formatori de Lideri Award, Supraveghetori si Evaluatori pentru sectiunea de Aventura). Un alt tip de beneficiari directi sunt unitatile Award (peste 100) care sunt institutiile si organizatiile care livreaza programul catre tineri, imbunatatindu-si activitatea de lucru si metodologia abordata, cunoscand continuu o imbunatatire a serviciilor oferite. De asemena, cadrele didactice semnaleaza imbunatatirea situatiei scolare a tinerilor care sunt participanti in program, iar consilierii psihologici recunosc progresul tinerilor, spunand ca impactul programului este mai mare decat orice actiune intreprinsa cu ei in scopul incluziunii sociale.
 
*5. Categorii de public tinta/ beneficiari indirecti: numar si tip
Cel mai mare beneficiar indirect este comunitatea romaneasca, cu toate mediile ei: economice, sociale, educationale, dispunand de tineri mai pregatiti, mai activi, mai implicati si mai responsabili.
 
6. Daca beneficiarii au fost implicati in implementarea proiectului prezentati contributia lor.
Beneficiarii programului, atat participantii, cat si voluntarii, au adus si continua sa aduca o reala contributie la dezvoltarea Award-ului la nivel national prin crearea de grupuri de actiune precum Clubul ALUMNI al finalizatorilor de Aur si realizarea de proiecte adresate tinerilor, precum si imbunatatirile si aportul adus de catre adultii voluntari, contribuind la imbunatatirea calitatii de livrare a programului.
De asemenea, programul Award creste si devine disponibil tinerilor datorita promovarii pe care fiecare persoana implicata o aduce.
 
Rezultate (eficacitate)
*1. Descrieti rezultatele proiectului: beneficiile aduse grupului tinta, schimbarile si efectele generate in urma implementarii acestuia. Daca proiectul a avut unele rezultate/ efecte neintentionate, prezentati-le succint. 
Printre beneficiile tinerilor se numara: abilitarea acestora de a-si construi propriul program de activitati, setandu-si propriile obiective si persevereand in atingerea lor; imbunatatirea nivelului de frecventare al scolii si al angajabilitatii; implicare sporita in activitati de voluntariat in comunitate, incurajand acceptarea sociala; sustinerea starii de bine psihica si fizica a participantilor.
 
La tinerii din centrele de plasament programul a avut efectul a 3 ani de consiliere in doar cateva luni prin participarea in program alaturi de tienri din comunitate, fapt reiesit din marturia unuia dintre coordonatorii de programe de tineret in cadrul unei ONG. 
 
Programul a fost de asemenea extins si la tinerii de etnie roma si catre cei cu boli cronice, unul dintre ei fiind ales sa isi impartaseasca experienta din program la un eveniment sustinut in casa Printului Edward al Marii Britanii si reprezentand atat Romania.
 
 
*2. Precizati care au fost resursele umane implicate in implementarea proiectului: care a fost echipa de proiect (numarul si functiile personalului implicat cu norma intreaga, cu jumatate de norma, daca este cazul).
ASR Ducele de Edinburgh, Patron Global 
ASR Principesa Mostenitoare a Romaniei
Patru membri ai Consiliului Director : 
Shajjad Rizvi, Presedintele Award-ului in Romania, Fundraiser voluntar
Peter Thomas-Ambasada Marii Britanii,consilier in comunicare cu Casa Regala, voluntar,
Liliana Preoteasa, Ministerul Educatiei Nationale, consultant educational voluntar
Horia Ciorcila - Presendinte Banca Transilvania, Benefactor pentru Romania, sponsor
Trei membri ai echipei nationale cu norma intreaga (coordonator national, manager formare, asistent)
Un manager de proiect special cu jumatate de norma
 
3. Daca proiectul a implicat voluntari, precizati numarul lor, cum au fost cooptati si in ce a constat implicarea lor.
Peste 500 de adulti au fost formati pentru a mentora tineri
Peste 2000 de tineri au ales voluntar sa fie participanti in program si sa realizeze actiuni voluntare
peste 100 de organizatii si institutii, ONG-uri si licee livreaza programul tinerilor lor, precum Little People, CADDRU, scoli internationale, Hospice Casa Sperantei, Asociatii care lucreaza cu tineri de etnie roma si asa mai departe.
 
*4. Ce roluri /responsabilitati a avut fiecare partener al proiectului? 
ASR Ducele de Edinburgh, Patron Global 
ASR Principesa Mostenitoare a Romaniei, premiaza tinerii care au finalizat nivelul de Aur
 
Shajjad Rizvi, Presedintele Award-ului in Romania, Fundraiser voluntar si consilier al echipei implementatoare a programului la nivel national
 
Peter Thomas-Ambasada Marii Britanii,consilier in comunicare cu Casa Regala, voluntar. Mediaza comunicarea si logistica intre programul Award, familia Regala Britanica si a Romaniei
 
Liliana Preoteasa, Ministerul Educatiei Nationale, consultant educational voluntar. Faciliteaza accesul catre institutiile educationale si ofera consultanta in lucrul cu acestea.
 
Horia Ciorcila - Presendinte Banca Transilvania, Benefactor pentru Romania, sponsor
 
Mihaela Stanciu - Coordonator national cu norma intreaga 
Ruxandra Florescu - Manager de formare cu norma intreaga
Daniela Moga - Asistent director cu norma intreaga
Adriana Nicoleta Stanciu - Manager Proiect "Zambeste si Traieste" adresat tinerilor cu boli cronice, jumatate de norma
 
Buget
*1. Bugetul total al proiectului (in lei).
203188,81
 
*2. Specificati contributiile in natura implicate (produse si servicii in sistem barter), resursele materiale folosite (NU umane sau financiare), daca este cazul.
Echipament de birou
 
*3. Numele persoanei responsabile de administrarea bugetului. Mentionati daca organizatia sau proiectul au fost auditate.
Mihaela Stanciu
Organizatia nu a fost auditata dar a avut un sistem de raportare care a urmat legea din Romania.
 
Evaluare
1. Care au fost obstacolele majore intampinate pe durata implementarii proiectului (specificati daca si cum le-ati depasit)?
Award-ul ofera o solutie cheie pentru liceele si organizatiile non-guvernamentale dar, fiind complet nou in Romania, comunicarea cu sustinatorii acestuia este dificila. Datorita legaturii cu Casa Regala Britanica, prima reactie a oamenilor este ca nu inteleg in totalitate cum functioneaza dar ca suna prea bine ca sa fie adevarat.
Programul Award cere efort din partea cadrelor didactice si lucratorilor de tineret in mentorarea tinerilor, asadar reprezinta un filtru pentru cei care lucreaza cu acestia si sunt pasionati sa ii sprijine, fata de cei care sunt doar platiti pentru aceasta. Ca atare, aspectul prezentat mai sus a deschis un nou orizont pentru noi.
 
2. Daca ar fi sa incepeti din nou un astfel de proiect, cum ati proceda? Care au fost lectiile invatate in urma derularii proiectului? 
Programul s-a desfasurat inainte de 2013 sub forma de proiect pilot. Practic, toate lectiile invatate in urma derularii proiectului pilot au fost puse in aplicare incepand cu 2013, cand programul a fost lansat la nivel national, oficial, printr-o promovare nationala, un parteneriat cu Ministerul Educatiei Nationale, un Consiliu Director implicat, un Patron national apreciat de persoanele din Romania, indiferent de varsta si cu o structura imbunatatita de livrare a programului catre licee, ONG-uri, tineri, observand nevoia de sustinere pe care fiecare voluntar o are.
Insa, daca am re-initia programul, am incerca sa pornim cu o echipa formata din membri care coordoneaza Award-ul in mai multe locatii din tara.
 
*3. Precizati doua sau trei calitati ale proiectului, care il diferentiaza. 
1. Structura echilibrata si holista a programului Award: 3 nivele (Bronz, Argint si Aur) si 4 sectiuni: Voluntariat, Abilitati Personale, Activitati Fizice, Aventura (cu o sectiune aditionala pentru nivelul de Aur de Proiect Rezidential) pe care tinerii trebuie sa le parcurga la fiecare nivel pentru a obtine Award-ul.
 
2. Recunoasterea la nivel international al progresului tinerilor participanti in program in cadrul unei ceremonii oficiale in prezenta unor personalitati marcante si recunoscute de catre tineri.
 
3. Acoperire globala a oportunitatilor unice de schimburi de experienta atat pentru tineri participanti cat si pentru voluntarii implicati in derularea programului. Programul Award este prezent la momentul actual in peste 144 de tari, implicand peste 8 milioane de tineri pana in prezent.
 
Criterii optionale
Durabilitate
Ilustrati in ce masura rezultatele, efectele si activitatile/ actiunile din cadrul proiectului au rezistat in timp/ au continuat, dupa ce finantarea s-a incheiat/ bugetul proiectului a fost epuizat: cum au fost sustinute in continuare efectele proiectului? Specificati cum au fost atrase si mobilizate resursele in cadrul proiectului (atat financiare, materiale, cat si umane).
Acum cum a fost mentionat, programul a fost derulat si sub forma de proiect pilot, cu sprijinul Fundatiei Rangoonwala, finantare ce s-a incheiat in anul 2013.
Pentru ca programul sa continue sa fie extins la nivel national, a avut nevoie de sustenabilitate financiara care a fost obtinuta prin implicarea unor parteneri care au recunoscut valoarea programului, sustinandu-l. De asemenea, un rol vital l-a avut Consiliul Director cu Shajjad Rizvi ca Presedinte al Award-ului in Romania, oferind directii potrivite de actiune si realizand impreuna cu echipa de implementare o strategie bazata pe nevoile beneficiarilor identificate in timp.
Astfel, in anul 2013, desi finantarea oferita pana atunci s-a incheiat, programul si-a continuat activitatea si a devenit sustenabil pentru o perioada lunga de timp.
 
Comunicare
1. Daca proiectul a beneficiat de un plan de comunicare, descrieti-l succint:
The Duke of Edinburgh's International Award Romania a urmat un plan eficient si de succes de comunicare, dupa cum urmeaza:
1.Organizarea unei Gala Regale unice in istoria Romaniei cu prezenta celor doua familii regale, Britanice si Romane https://www.youtube.com/watch? v=KRHiy8jN7nw
2.Transformarea acestei oportunitati intr-o modalitate de promovare catre mass-media si starnirea interesului pentru sustinerea programului catre sponsori,institutii,tineri, organizatii.
3.La fiecare lansare a programului intr-un oras a fost implementat un plan de promovare prin organizarea de mese rotunde si conferinte de presa la care au luat parte reprezentanti locali(Primarie,Consiliu,Inspe ctoratul Scolar, Universitati,ONG-uri,licee, presa)
Un exemplu este lansarea din Cluj a carei video poate fi urmarit accesand: https://www.youtube.com/watch? v=Ylh940AbZ9E
 
2. Web site proiect
 
 
Organizator
Va rugam sa ne furnizati cateva date despre organizatorul principal al proiectului
 
Scopul Award-ului este sustinerea procesului de dezvoltare spirituala, psihica si fizica a copiilor, tinerilor si adultilor, in contextul sprijinirii mediului social,academic si cultural romanesc, prin intermediul programului „The Duke of Edinburgh`s International Award”.
Beneficiarii sunt tinerii cu varsta cuprinsa intre 14-24 ani,adulti de peste 18 ani,licee,ONG-uri,societati comerciale sau civile.
Programul aduce o imbunatatire reala la viata tinerilor si la serviciile oferite de organizatii.
 
Specificati numarul de membri si de angajati ai organizatiei/ 2013
*2. Numar de angajati:
4
*3. Numar de membri:
8
 
*4. Bugetul total al organizatiei/ 2013
302723,93