100 de fete și tinere femei din București, majoritatea provenind din mediul instituțional sau din alte tipuri de medii defavorizate, participă la un proiect dedicat feminității și femeilor puternice - „Poți și meriți mai mult #RESPECT” - care abordează cele trei elemente definitorii pentru o femeie împlinită: respect, independență, iubire. Proiectul este coordonat de către Asociația The Social Incubator și susținut de către AVON Cosmetics, în cadrul Campaniei Respectului.

Scopul proiectului este de a le oferi tinerelor participante, dar și celor care vor beneficia de diseminarea ulterioară a informației, instrumentele de care au nevoie pentru a deveni puternice, încrezătoare, independente, și de a preveni astfel riscurile la care pot fi supuse pe parcursul vieții: relații nesănătoase, violență domestică sau abuzuri de orice natură.
 
„Proiectul « Poți și meriți mai mult #RESPECT » s-a născut în urma discuțiilor noastre cu beneficiarele asociației, în cadrul cărora împărtășeam povești despre diferitele situații pe care le întâmpinau în interacțiunile cu cei din jur. Și am ajuns la concluzia că, în viața de zi cu zi, ele nu au parte de respect - nici în relații, nici în familie, nici chiar la locul de muncă. Și astfel s-a născut dorința noastră de a crea un proiect prin care să le oferim acestor tinere instrumentele necesare pentru a se putea dezvolta personal și profesional, într-o manieră care să le ajute să dobândească independență și, implicit, respect. Iar colaborarea cu AVON Cosmetics a venit natural, în condițiile în care ei luptă activ în această direcție prin Campania Respectului.”, spune Adriana Preda, Director Executiv al Asociației The Social Incubator.
 
„De aproape 10 ani, prin Campania Respectului, ne propunem să încurajăm femeile să fie independente și să știe că o viață merită trăită în demnitate. Poate le considerați pe tinere prea mici, încă prea jucăușe pentru un astfel de subiect. Credem însă că e optim ca adolescența, perioada primelor legături de cuplu și cea în care luăm primele decizii importante, să fie cea în care tinerele află că pot obține orice își doresc prin forțele proprii.”, punctează Alexandra Maier, Communication & CSR Coordinator, AVON Cosmetics.
 
Proiectul se desfășoară în perioada septembrie-noiembrie 2017 și constă într-o serie de sesiuni informative, sesiuni de lucru, dezbateri și ateliere de dezvoltare personală și profesională, precum și o sesiune de formare în urma căreia 20 de tinere din întreaga țară vor putea disemina informațiile însușite. Astfel, numărul anticipat de beneficiare ale proiectului ulterior etapei de diseminare este de 300 de fete și tinere femei, la nivel național.
„Poți și meriți mai mult #RESPECT” s-a lansat oficial pe data de 18 septembrie, în cadrul unui eveniment introductiv care a avut loc la Hotel InterContinental, susținător pro bono al proiectului și al Asociației The Social Incubator. Evenimentul s-a bucurat de prezența și susținerea jurnalistei Andreea Liptak Spiridon, în calitate de moderator, și a artistei Lora, în calitate de speaker.
 
***
Despre Asociația The Social Incubator
Asociația The Social Incubator este o organizație non-profit înființată în 2014 de către un grup de profesioniști și prieteni care și-au dorit să creeze o platformă pentru inițiativele cu impact social semnificativ în viața persoanelor aflate în dificultate, fie că este vorba despre tineri din centre de plasament, vârstnici, femei în situații de risc sau alte categorii marginalizate din punct de vedere economic sau social. Misiunea organizației este integrarea socio-profesională a persoanelor aflate în dificultate prin ateliere de instruire și soluții de antreprenoriat inovative. Inițiativele organizației respectă patru principii directoare: impactul social trebuie să fie direct, sustenabil, scalabil la nivel național și obținut prin soluții noi, creative.
 
Despre AVON Cosmetics
De 20 de ani în România, AVON schimbă lumea femeilor, atât prin frumusețe şi oportunitate de carieră, cât şi prin lupta pentru demnitatea lor. Campania Respectului, una dintre inițiativele sociale AVON, lansată în 2008, e un demers necesar în fața unei probleme care pare să se replice la nesfârșit în jurul nostru. Credem că e de datoria fiecăruia dintre noi să vorbim deschis şi să ne implicăm pentru rezolvarea unor răni pe care niciun machiaj nu le-ar putea acoperi: rănile violenței asupra femeilor.