Aplicatia se prezinta sub forma unui ghid modern, dedicat celor interesati sa descopere cladirile cu valoare arhitecturala din Bucuresti, Brasov, Iasi, Cluj, Timisoara, Craiova si Constanta.
Aplicatia ofera informatii despre fostii proprietari ai caselor, cladirilor sau conacelor boieresti, povestile familiilor care au trait acolo sau le-au trecut pragul. Totodata, ofera informatii despre anul constructiei, precum si numele arhitectului. Informatiile au fost culese si verificate de o echipa de istorici si arhitecti.
Din meniul aplicatiei, utilizatorii pot selecta limba dorita (continutul aplicatiei este disponibil in româna si engleza), orasul pe care vor sa il descopere, precum si sa vizualizeze pe harta cele mai apropiate obiective.
„Poveste Urbana” poate fi descarcata gratuit din magazinele PlayStore si AppStore. Mai multe detalii pot fi gasite si pe pagina proiectului, aplicatiapovesteurbana.gandul.info
“Am ales sa sprijinim proiectul “Poveste Urbana” nu doar pentru ca este un proiect in a carui valoare credem, ci, mai mult decât atât, pentru ca insusi scopul proiectului este sa scoata la lumina valori autentice, pe care timpul si-a pus amprenta si le-a facut sa intre intr-un con de umbra: cladiri care ne definesc, monumente care marcheaza momente importante si, nu in ultimul rând, povestile care le insotesc si care ne dezvaluie mai multe despre comunitatea in care traim. Avem increderea ca astfel, cunoscând mai bine trecutul si mostenirea lui, putem contribui la un viitor mai frumos pentru copiii nostri”, spune Alma Lavinia Clara Bacula, reprezentatul Fundatiei Colegiul Pro (fosta Fundatia pentru Educatie si Dezvoltare MediaPro).
Pentru ING Bank, acesta este un proiect de responsabilitate sociala, ce se incadreaza in directia dezvoltare urbana. Colaborarea cu Fundatia Colegiul Pro a pornit in urma unei competitii de proiecte, lansata de ING in octombrie 2013. Prima etapa a acestui proiect s-a desfasurat in perioada iunie – august 2014, cand publicul larg a fost invitat sa intre pe platforma povesteurbana.gandul.info si sa incarce fotografii si povesti ale cladirilor cunoscute.
„ING Bank sustine proiecte de dezvoltare urbana care urmaresc sa faca mai buna viata in oras. Initiativele sunt alese in urma unor competitii de proiecte dedicate organizatiilor neguvernamentale. Pe lânga Poveste urbana, am sprijint si proiectul Asociatiei Make a Point – Turnul de apa si arta din Pantelimon - si Romanian Design Week al The Institute. Anul acesta, finantam proiectul Asociatiei Tandem, care isi propune sa ajute persoanele nevazatoare sa devina independente in Bucuresti, prin crearea unei aplicatii pentru mobil construita in beneficiul lor. In ultimii trei ani, ING Bank a investit peste 200.000 de euro in aceste proiecte”, spune Roxana Colisniuc, CSR Officer ING Bank.
„Poveste Urbana” beneficiaza de sustinerea Mediafax Group.
***
Fundatia Colegiu Pro (fosta Fundatia pentru Educatie si Dezvoltare MediaPro - FEDM) creeaza prin activitatea sa un cadru de cunoastere, cercetare si dezvoltare, ca baza a proiectelor de modernizare economica si sociala din România. Fundatia Colegiul Pro a desfasurat actiuni de educatie pe teme sociale, politice si economice a publicului larg, atât in parteneriat cu companii private si ONG-uri, cât si cu finantare de la Uniunea Europeana, fiind beneficiar sau partener in 3 proiecte cu finantare UE, derulate in perioada 2010-2012. Un proiect complex desfasurat in 2013 in parteneriat cu Metropolitan Life, intitulat „Sanatatea-i cel mai bun prieten”, a avut ca principale activitati dezvoltarea unei campanii de educare si informare a publicului larg in ceea ce priveste asigurarile private de sanatate.
Mediafax Group este o companie construita in jurul continutului si reuneste branduri-lideri de piata din presa româneasca. Brandurile Mediafax Group sunt: BUSINESS - Ziarul Financiar, www.zf.ro; Business Magazin, www.businessmagazin.ro; SPORT&SPECIAL INTEREST - www.prosport.ro, www.promotor.ro, www.go4it.ro, www.descopera.ro; GENERAL - Mediafax Mass-Media News, www.mediafax.ro, www.gandul.info; Mediafax Foto, Mediafax Monitorizare, Mediafax Mobile; WOMEN&ENTERTAINMENT: Ce se intâmpla, doctore?, www.csid.ro, The One, www.one.ro, www.apropotv.ro.
***
ING Bank România este parte a ING Group, institutie financiara internationala de origine olandeza, care ofera servicii bancare unui numar de peste 33 de milioane de clienti individuali, companii sau institutii din peste 40 de tari.
Infiintata in 1994, ING Bank România este o banca universala, oferind produse si servicii tuturor categoriilor de clienti – companii mari si mici, institutii financiare, mici antreprenori si persoane fizice.
ING Bank România a inceput in 2011 un proces de dialog social cu principalii beneficiari locali (clienti, angajati, presa, ONG-uri) pentru a afla care sunt asteptarile si nevoile acestora. Pornind de la rezultatele acestui proces, ING Bank România si-a construit strategia de responsabilitate sociala corporatista, urmând trei directii: Educatie financiara si antreprenoriat, Educatie pentru copiii din grupurile dezavantajate si Dezvoltare urbana.
Pentru mai multe informatii, va rugam contactati:
Ana-Maria Popa, Project Manager, Fundatia Colegiul Pro; E: anamaria.popa@m.ro
Roxana Colisniuc, Corporate Social Responsibility Officer, ING Bank; E: roxana.colisniuc@ing.ro