De azi până pe 31 august 2016 toți jurnaliștii sunt invitați să concureze pentru cele 3 premii de 1000 de dolari cu proiecte de presă inovatoare care să analizeze în profunzime incluziunea economică a romilor în cadrul competiției “Antreprenoriatul romilor”, organizate de Centrul Român de Politici Europene în parteneriat cu Policy Center for Roma and Minorities și Romano ButiQ. 

Trei propuneri selectate de un juriu independent vor primi fiecare câte un premiu în valoare de 1000 de dolari pentru realizarea unui material care să ilustreze  povești inspiraționale ale unor întreprinderi de economie socială rome. În plus, câștigătorii vor primi pregătire și mentorat în “Istoria și Cultura Romă” și informații în funcție de specificul  comunităților și neamurilor pe care intenționează să le adreseze de la Nicoleta Bițu, premiată în 2015 de Ambasada Statelor Unite ale Americii în București pentru cei peste 20 de ani de activism neobosit. Materialele trebuie publicate până cel târziu pe 31 noiembrie 2016. 

Minoritatea romă este ilustrată adesea în presa românească și internațională printr-o lentilă cu un diametru mult prea strâmt. Nu de puține ori, însă, jurnaliști care au tratat subiectul în profunzime și au arătat publicului nuanțele realităților diverse ale romilor, au fost premiați pentru calitatea cu care și-au exercitat meseria, cum recent a fost reportajul “Rom de esență tare”.

Tema competiției este incluziunea economică a romilor prin antreprenoriat social și se adresează tuturor autorilor, din presă sau de pe platforme digitale, jurnalişti sau bloggeri, profesionişti sau amatori.
Organizatorii încurajează proiectele realizate în colaborare cu autori/fotoreporteri/artiști vizuali/ artiști multimedia și care prin modul de documentare, realizare, producție și diseminare folosesc metode inovatoare. 

Scopul competiției jurnalistice “Antreprenoriatul romilor” este de a aduce în dezbatere publică incluziunea economică a romilor din perspectiva realității economiei sociale din România, de a informa, de a schimba percepții, de a crește gradul de implicare a tuturor celor care pot sprijini dezvoltarea sectorului – de la autorități la oameni obișnuiți.

Juriul care va evalua propunerile de proiecte este format din Petrică Dulgheru, membru fondator și președinte al organizației Roma Entrepreneurship Development Initiative (REDI), Andrei Crăciun, ziarist de peste 10 ani, poet și prozator, premiat în 2010 drept cel mai bun tânăr jurnalist de cultură din România și în 2011 ca cel mai bun editorialist din România și Carmen Avram în prezent realizator În Premieră la Antena 3, emisiune ce a câștigat 4 premii la la New York Festivals World's Best TV&Films 2016, inclusiv medalia de bronz pentru Reportajul „Rom de esenţă tare”.

Detalii despre înscrieri și condiții sunt disponibile AICI.

Competiția este organizată în cadrul proiectului  “Economia socială și incluziunea romilor: situația actuală și soluții pentru dezvoltare” derulat în perioada ianuarie 2015 – decembrie 2016 de către Centrul Român de Politici Europene în parteneriat cu Policy Center for Roma and Minorities și Romano ButiQ, fiind co-finanțat de Open Society Foundations. 
Proiectul își propune să vină cu soluții concrete, instrumente bazate pe modele funcționale pentru încurajarea dezvoltării de afaceri în comunitățile de romi acționând prin îmbunătățirea cadrului de politici publice și modelarea paradigmei potrivit căreia aceste comunități sunt în acest moment asistate.
Mai multe detalii despre proiect găsiți la: www.antreprenoriatulromilor.ro

Pentru informații suplimentare despre competiție ne puteți contacta la: concurs@antreprenoriatulromilor.ro .


***
Centrul Român de Politici Europene – are misiunea de a promova România drept un actor coerent și influent în stabilirea agendei publice și în formularea de politici în cadrul UE, și continuarea procesului de europenizare a României, prin bună guvernare, expertiză și dezbateri publice informate. 
 
Policy Center for Roma and Minorities – urmărește rezolvarea problematicii incluziunii sociale a minorităților etnice, în special cea Romă, pentru o lume în care aceste probleme nu mai reprezintă un impediment.
 
Romano ButiQ - prezintă realist comunitatea romă şi creează spaţii în care oamenii să descopere experimental valoarea pe care membrii acestei comunităţi o aduc în societate, dincolo de stereotipul negativ sau de paradigma de victimă.