Joi, 29 septembrie 2016, a avut loc marea finală a Social Impact Award România, competiția care încurajează anual tinerii cu idei de afaceri sociale, la nivel european. În urma pitch-urilor celor 9 echipe finaliste, juriul a selectat trei echipe care au câștigat premii în valoare de câte 1500 de euro și ocazia de a merge la Viena în luna octombrie, pentru a cunoaște echipele finaliste din celelalte 9 țări SIA, în cadrul Social Impact Award Europe Summit. 
 
Evenimentul care a marcat încheierea ediției din acest an a competiției a început cu pitch-urilor celor 9 echipe finaliste, în fața participanților și a juriului format din: Irina Anghel Enescu (Managing Director, South Eastern European Private Equity and VC Association), Zoltan Bereczki (Country Director, NESsT Romania), Ștefan Buciuc (Director, Departamentul Autorități Publice, BCR), Vlad Craioveanu (Co-founder, Impact Hub Bucharest), Daniel Duma (Head of Sustainability, Enel Romania), Alexandru Ghiță (Președinte Fondator, Educativa Group), Cristian Lupșa (Editor, Decât o Revistă), Roxana Voicu-Dorobanțu (Conferențiar Universitar, ASE).  
 
Înainte de anunțarea câștigătorilor a avut loc o conversație despre inovarea socială și oportunitățile de dezvoltare pe care le au antreprenorii sociali din România, alături de Daniela Vișoianu (Președinte, Coaliția pentru Educație) și Khalid Inayeh (Managing Partner, KCMC), iar Katherine Milligan (Head, Schwab Foundation for Social Entrepreneurship) și Marie Ringler (Director, Ashoka Europe) a adus o perspectivă globală. 
 
Cele 3 echipe care au câștigat competiția Social Impact Award România sunt: 
● Fabrica de experimente - o inițiativă apărută din dorința de a îmbunătăți sistemul de învățământ românesc pentru generațiile viitoare, mai exact felul în care adolescenții învață practic științe exacte, precum fizică și chimie prin utilizarea unor truse de experimente.
● Spico - o bucătărie specializată în preparea de meniuri și produse alimentare fără alergeni, în principal gluten și lactoză. Provocarea principală a persoanelor cu alergii alimentare este aceea că nu găsesc mâncare destinată nevoilor lor. Deasemenea, Spico  organizează evenimente și ateliere de nutriție, pentru a oferi o educație alimentară persoanelor cu alergii și nu numai.
● THATS (Touch & Hear Assisted Teaching System) -  o soluție educațională destinată nevăzătorilor, care își propune să îmbunătățească accesul la educație al acestora, oferindu-le mai multe oportunități de dezvoltare și integrare în câmpul muncii.
 
Pe lângă cele 3 premii în valoare de 1500 de euro, finaliștii au avut ocazia să câștige 500 de euro, premiu venit în baza Voturilor Comunității. Etapa de vot a adunat peste 1500 de voturi pentru cele 9 echipe, iar echipa care a obținut cel mai mare număr de voturi a fost THATS. 
 
Finala Social Impact Award 2016 a avut loc în paralel în 10 țări din Europa Centrală și de Est. În total, competiția a adunat 93 de afaceri sociale incredibile, 70.000 euro în premii, participarea câștigătorilor la SIA Europe Summit Vienna în octombrie și peste 17.000 de oameni care și-au votat preferații. 

***
Despre Social Impact Award
Social Impact Award este o competiție de idei pentru studenții care vor să producă o schimbare în societate într-un mod constructiv. Misiunea proiectului este promovarea antreprenoriatului social în rândul studenților și tinerilor din Europa Centrală și de Est. Astăzi, proiectul este prezent în 10 țări: Austria, Republica Cehă, Grecia, Bosnia și Herțegovina, Macedonia, Muntenegru, Rusia, Serbia și Slovacia.
În România, proiectul se află la cea de-a cincea ediție și este organizat de către Global Shapers Bucharest Hub, Social Innovation Solutions și Universitatea Alternativă.

Global Shapers Bucharest Hu
b face parte din rețeaua globală de Huburi de tineri prezentă în peste 450 de orașe din peste 80 de țări aflată sub egida World Economic Forum.

Social Innovation Solutions este un butiq de consultantă și training în inovare și antreprenoriat social.
Universitatea Alternativă este o platforma educațională, aflată la intersecția dintre aspirațiile studenților, provocările societății, proiectele companiilor și expertiza profesioniștilor care construiesc experiențele de învățare.