Joi, 5 octombrie 2017, a avut loc marea finală a Social Impact Award România, competiția care încurajează anual tinerii cu idei de afaceri sociale, la nivel internațional. În urma pitch-urilor celor 12 echipe finaliste, juriul a selectat trei echipe care au câștigat premii în valoare de câte 1500 de euro și ocazia de a merge la Belgrad în luna noiembrie, pentru a cunoaște echipele câștigătoare din celelalte 17 țări SIA, în cadrul Social Impact Award Summit.
Evenimentul care a marcat încheierea ediției din acest an a competiției a început cu prezentările celor 12 echipe finaliste, în fața participanților și a juriului format din: Irina Anghel Enescu (Managing Director, South Eastern European Private Equity and VC Association),Ștefan Buciuc (Head of Social Banking Unit, BCR), Alina Tudor (Sustainability Projects Manager, Enel), Cristian Lupșa (Editor Fondator, Decât o Revistă), Diana Certan (Communication and Fundraising Director, Concordia Romania) și Alexandru Ghiță (Președinte Fondator, Educativa Group).
Înainte de anunțarea câștigătorilor a avut loc o conversație despre rolul inovației sociale în România, alături de Laura Catană (Co-Director Lansare, Ashoka România) și Traian Brumă (Co-fondator, Universitatea Alternativă). Una dintre principalele concluzii extrase este aceea că avem nevoie de mai mulți antreprenori sociali dispuși să asculte și să înțeleagă o problemă în profunzimea ei, ca mai apoi să construiască soluții integrate.
Cele 3 echipe care au câștigat competiția Social Impact Award România sunt:
● IziBAC - o aplicație mobilă care are ca scop facilitarea învățării pentru examenul de Bacalaureat și de a crește rata promovabilității pentru unul dintre cele mai temute examene din viața tinerilor: examenul de bacalaureat.
● Smiles for the future - un proiect educațional prin care copiii instituţionalizați învață şi conştientizează de ce sunt importante sănătatea orală și tehnicile de prevenție a bolilor asociate igienei defectuoase. Proiectul este structurat sub forma unor ateliere interactive, pe parcursul cărora copiii dobândesc prin metode de învățare adaptate vârstei lor, noțiuni esențiale despre: anatomia cavității orale, principalii factori determinanți ai bolilor din sfera orală, precum și principalele metode de prevenție.
● Teen Tank - un program de învățare pentru liceeni, prin care aceștia își dezvoltă abilitățile de lucru în echipă, creativitate, problem solving și leadership, rezolvând brief-uri de la companii și organizații cu provocări reale.
Pe lângă cele 3 premii în valoare de 1500 de euro, finaliștii au avut ocazia să câștige 500 de euro, premiu venit în baza Voturilor Comunității. Această etapă a adunat peste 2000 de voturi pentru cei 12 finaliști, iar echipa care a obținut cel mai mare număr de voturi a fost Smiles for the future.
***
Despre Social Impact Award
Social Impact Award este o competiție de idei și un program educațional pentru tinerii care vor să producă o schimbare în societate într-un mod constructiv. Misiunea proiectului este promovarea antreprenoriatului social în rândul tinerilor la nivel european și nu numai. Astăzi, proiectul este prezent în 18 țări: Austria, Croația, Cehia, Grecia, Macedonia, România, Rusia, Serbia, Slovacia, Elveția, Georgia,, Slovenia, Tunisia, Kosovo, Bosnia, Muntenegru, Ungaria și Albania.
În România, proiectul se află la cea de-a șasea ediție și este organizat de către Global Shapers Bucharest Hub, Social Innovation Solutions și Universitatea Alternativă.
Partenerii competiției în România sunt Enel, BCR, Rompetrol, Ernst & Young și Red Bull.