Noul Centru EDULIER isi propune ca prin metode de predare adaptate copiilor cu dificultati de invatare sau TSI (=Tulburari Specifice de Invatare), dar si cu ajutorul unei echipe de specialisti in astfel de tulburari, sa ajute copiii cu varsta cuprinsa intre 3 si 14 ani sa depaseasca dificultatile de scris, citit, memorat sau de calcul.
“In Romania, 3 copii dintr-o clasa de 20 au o tulburare specifica de invatare, iar depistarea acesteia timpuriu si un plan de interventie si terapie potrivit ar face o diferenta clara in cresterea armonioasa si formarea ca adult cu sanse reale de dezvoltare in comparatie cu un copil fara TSI. Desi in faza de pionierat, noul centru EDULIER pentru copiii cu dificultati de invatare este cadrul potrivit in care specialistii invata impreuna cu parintii si cadrele didactice cum sa lucreze cu copiii cu TSI. Ne dorim sa ajutam anual in centrul nostru minim 40 copii cu tulburari specifice de invatare.” a declarat Cristiana Ionescu, fondatorul EDULIER.
Printre metodele folosite in premiera in Centrul EDULIER pentru copiii cu dificultati de invatare mentionam:
• Terapia cu animale, sustinuta de Animax, ce presupune includerea unui animal in planul de terapie/invatare, acesta avand beneficii dovedite stiintific, precum: imbunatatirea relatiilor sociale, reducerea nivelului de stres, cresterea rabdarii, reechilibrare emotionala, imbunatatirea capacitatii de a fi responsabil, imbunatatirea limbajului non-verbal. Pentru copiii cu dificultati de invatare s-a aratat ca lucrul cu animale creste cu 65% sansele de recuperare.
• Atelierul de art-terapie, in cadrul caruia copiii isi exprima emotiile, trairile, temerile si dorintele, sub atenta coordonare a unui psiholog ce incurajeaza exprimarea libera, spontana, intr-o atmosfera degajata, in care copilul se simte protejat si in siguranta.
• Sala digitala interactiva, sustinuta de Telekom Romania, reprezinta cel mai potrivit mod de a ajuta copiii cu dificultati sa invete prin implicare si interactivitate, facilitare grafica si stimulare pe suprafete vizuale si tactile. Fiecare ora de invatare implica si suportul unei echipe multidiscliplinare profesor, terapeut, psiholog, avand si rolul de educare si implicare a parintilor.
• Terapia prin muzica are ca scop reducerea stresului psiho-fiziologic, durerea, starile psihice negative, cresterea nivelului de concentrare si a pozitivismului.
„Pentru copiii ce au tulburari specifice de invatare, impactul emotional al afectiunii este unul major si din acest motiv terapiile dezvoltate lucreaza in profunzime emotiile ce agraveaza aceste tulburari ca apoi, prin eliminarea stresului, prin rabdare si concentrare creativa sa se poata ajunge la un bun control a acestor tulburari. De exemplu, terapia cu animale s-a dovedit foarte eficienta in asistarea copiilor cu dislexie. Prin includerea in acest centru a primei sali de invatare digitale interactiva din Romania ne dorim sa promovam un model de buna practica si, de ce nu, sa impulsionam crearea unui spatiu asemanator in fiecare scoala din Romania”, a adaugat Cristiana Ionescu, fondatorul asociatiei.
Potrivit estimarilor stiintifice, dislexia are o incidenta de 5% - 12% din populatia europeana. In ianuarie 2016, Parlamentul Romaniei a completat Legea educatiei nationale cu o prevedere ce vizeaza persoanele cu tulburari de invatare (dislexia, disgrafia, discalculia). Astfel, legea prevede ca in invatamantul primar sa se efectueze, in mod obligatoriu, teste de evaluare a capacitatii de invatare in vederea depistarii precoce a tulburarilor de invatare, stabilirii eventualelor metode specifice de educatie si a asigurarii terapiilor specifice. Nu exista nicio legatura intre gradul de inteligenta, efortul individual, pozitia socio-economica si prezenta dislexiei, mai mult, multi dislexici exceleaza in domenii precum, arhitectura, inginerie sau arte creative.
Deoarece interventia timpurie a copiilor cu TSI este primul pas spre recuperare, in luna martie, asociatia EDULIER a deschis programului START, de evaluare si interventie timpurie pentru copiii cu dificutati de invatare invitand parintii si cadrele didactice sa identifice copiii cu dificultati de scris, citit, memorat, calculat, pentru ca apoi sa apeleze la evaluarea preliminara.
***
Centrul EDULIER pentru Copiii cu Dificultati de Invatare are ca sustnatori: Animax, Telekom Romania, CA Immo, NOD, Epson, Conviv media, Il Passo, Gilmar Trading, MDS Electric, Tryamm, Sonerg, Avon Romania, Himalaya, Crama Averesti, Editura Gama, Nei Guard, Dacris, Elvila, Privileg Catering, Andeli Design, Seeding Knowledge Foundation, The Prince International, Atlas Media Services, Viva Group Advertising s.a.
Despre Edulier
Edulier este o asociatie non-profit ce are in centrul preocuparilor sale educatia. In acest sens, inca de la infiintare, si-a propus crearea unei punti intre doua categorii sociale ale judetului Ilfov – familiile bogate si cele sarace, educarea parintilor spre toleranta si implicare, realizarea unui grup de initiativa, cu cei ce pot ajuta la schimbare, pornind initial in Corbeanca, cu ateliere de educatie non-formala. Astazi, Edulier inseamna 10 proiecte implementate in beneficiul comunitatii, 50 de voluntari implicati, 100% voluntariat, peste 10.000 ore de voluntariat, peste 500 copii care au primit daruri de Craciun, 411 copii care au primit ajutor de Paste, peste 450 de copii trimisi la scoala in 2015. Din 2014 am extins activitatea catre Peris, Balteni, Burias, (Ilfov), Ciocanari (Dambovita), Ograda (judetul Ialomita), Bucuresti, Daia (judetul Giurgiu). Anul 2016 reprezinta inca o premiera, deschiderea primului Centru pentru copiii cu TSI (dislexie, discalculie, disgrafie) din Romania.
Contact
Cristiana Ionescu
cristiana.ionescu@edulier.ro