Elevii de clasa a XI-a din ţară sunt invitaţi să participe la o experienţă inovativă de formare profesională: “Raftul cu experienţe”, ediţia 2017. Organizat de compania Kaufland România, în parteneriat cu Şcoala de Valori, proiectul aduce liceenilor trei săptămâni de practică în magazinele Kaufland şi, în plus, o săptămână de ateliere creative de autocunoaştere şi dezvoltare personală.  Programul se desfăşoară anul acesta în București, Craiova, Sibiu, Cluj-Napoca, Oradea, Arad şi Timișoara.

În lunile iunie-iulie are loc o nouă ediţie a proiectului “Raftul cu experienţe”, construit ca un Altfel de program de practică pentru adolescenţii din oraşele București, Craiova, Sibiu, Cluj-Napoca, Oradea, Arad şi Timișoara.  Datorită succesului înregistrat în primele 3 ediții, programul continuă și anul acesta să genereze impact în societate şi să ajungă la cât mai mulţi tineri şi instituţii dornice să producă schimbare  în societate.

Participând la prima etapă a programului, atelierele de educaţie non-formală, liceenii devin mai conştienți de valorile cu care îşi guvernează viaţa , descoperă ce anume susţine o comunicare eficientă cu cei din jur, află cum pot  deveni un om de echipă pe care ceilalţi ştiu că se pot baza și, nu în ultimul rând, învaţă cum să-şi pună în valoare creativitatea şi să-şi exprime cu încredere ideile.

Cele 3 săptămâni de practică în magazinele Kaufland vor fi ca un câmp de joacă serioasă pentru liceeni. Aceştia au şansa să pună în practică ce au învăţat în atelierele non-formale, pentru a duce la împlinire sarcinile pe care le primesc de la mentori, angajaţi ai companiei Kaufland. Consideraţi învăţăcei, liceenilor li se dă libertatea să experimenteze lucrul în diverse raioane şi departamente. Mentorii le vor fi alături pe tot parcursul practicii, răspunzându-le la întrebări şi ghidându-i spre activităţile ce li se potrivesc cel mai bine. 

În fiecare vineri, stagiul de practică va fi presărat cu ateliere de specialitate despre comerţul modern, livrate de angajați model din cadrul companiei Kaufland. Astfel, participanţii vor putea adăuga în portofoliul lor atât o bază solidă de informaţii teoretice, cât şi o experienţă profesională relevantă. 
La finalul celor 4 săptămâni, participanţii vor fi pregătiţi să-şi contureze planurile de viitor într-un mod conştient, ţinând cont de ce au descoperit că le place şi de cum se adaptează ei oportunităţilor şi provocărilor comerţului modern. Cei mai implicaţi dintre ei vor primi scrisori de angajare în Kaufland România.

Andreea Necula, participant la ediţia 2016, ne povesteşte: “Experienţa mea în acest program a fost una care m-a ajutat, în primul rând, să mă dezvolt eu, ca om. Săptămâna de educație non-formală a fost cea care mi-a deschis ochii, când am realizat lucruri despre mine despre care nici nu-mi pusesem problema. Am avut parte de cei mai tari traineri, care au îmbinat utilul cu plăcutul. În magazinul Kaufland am vorbit cu clienţii şi am încercat să-i ajutăm, iar mentorii, mentorii au fost poate mai mult decât aş fi putut cere. Au fost cu noi la fiecare pas şi ne-au îndrumat. A fost o experienţă de neuitat!”

În iunie 2017, “Raftul cu experiențe” ia startul în orașele: București, Craiova, Sibiu, Cluj-Napoca, Oradea, Arad și Timișoara. Participarea la program este gratuită, fiind nevoie de prezenţă şi implicare în program. 

Află mai multe informații despre proiect și înscriere, accesând: www.scoaladevalori.ro/raftul-cu-experiente.

***
Şcoala de Valori
este o organizaţie non-guvernamentală modernă ce are ca viziune dezvoltarea unei societăţi bazate pe valori prin educaţie inovativă. Punem sub semnul întrebării graniţele educaţiei tradiţionale şi creăm oportunitatea persoanelor de a accesa informaţii de valoare, experienţe de formare a caracterului, de a interacţiona cu modele pozitive şi de a avea expunere internaţională, cu scopul de a creşte responsabilitatea personală şi controlul fiecăruia asupra alegerilor personale. Pentru mai multe informaţii, vizitaţi www.şcoaladevalori.ro.
 
Kaufland România susţine proiecte sociale şi educaţionale ce au ca beneficiari principali copiii de toate vârstele, sprijină programe ce au ca obiectiv facilitarea accesului lor la educaţie, încurajarea frecventării şcolii ṣi prevenirea abandonului şcolar. Pentru că cel mai de preț cadou pe care îl putem face societății este să oferim copiilor acces la educație, Kaufland desfășoară anual, în parteneriat cu asociații nonguvernamentale regionale sau naționale, proiecte ce urmăresc înlesnirea accesului la școală pentru copii provenind din medii defavorizate. Pentru mai multe informaţii vizitaţi www.kaufland.ro.