România are una dintre cele mai mari rate ale abandonului școlar din Europa, iar principalul factor care îi determină pe copii să renunțe la educație este sărăcia. Pentru a ajuta elevii din zone defavorizate să își continue studiile și să-și asigure, astfel, singuri pâinea atunci când vor fi mari, Lidl România este partenerul World Vision în derularea etapei-pilot a programului „Pâine și Mâine”. Implicarea Lidl în această inițiativă este comunicată de Golin printr-o strategie care atrage atenția mai multor categorii de public asupra acestui fenomen.
Pentru implementarea etapei pilot a programului „Pâine și mâine”, Lidl a donat 100.000 euro. Astfel, peste 200 de școlari din județele Dolj și Vâlcea beneficiază zilnic de o masă caldă, care conține necesarul de nutrienți pentru o dezvoltare normală și corespunde tuturor standardelor de calitate și siguranță alimentară. De asemenea, în cadrul programului, cei mici participă la activități extrașcolare care îi ajută la continuarea procesului de învățare și la fixarea noțiunilor esențiale, într-un mediu controlat și stabil.
„Un viitor mai bun poate fi construit doar de generații informate și educate. Însă, în foarte multe zone din România, copiii nu se pot bucura de accesul gratuit la educație cât timp nu beneficiază de lucruri elementare precum mâncarea. Abandonul școlar nu trebuie judecat, ci descurajat, iar o masă caldă pe zi și un sprijin suplimentar îi pot ajuta pe cei mici să privească școala cu alți ochi, să participe la toate orele și să se îndrepte spre o profesie care le-ar putea asigura un trai mai bun. De aceea ne-am implicat cu multă determinare în programul World Vision, iar partenerul nostru de comunicare, Golin, ne-a ajutat să facem această inițiativă mai vizibilă”, a afirmat Maria Pârvuleasa, PR & CSR Manager, Lidl România.
Pentru a vedea cum este implementat efectiv programul, jurnaliști de la publicații naționale și locale, alături de bloggeri, au fost invitați în două sate din comuna Stoilești, județul Vâlcea. Astfel, în satul Urși, vizitatorii i-au găsit pe elevi chiar la masă și au aflat ce conține un meniu de prânz și cât de încântați sunt copiii de această inițiativă. De asemenea, în satul Geamăna, jurnaliștii și bloggerii au ascultat povestea impresionantă a învățătoarei, care parcurge zilnic mai mulți kilometri pe jos pentru a ajunge la ore și care a refuzat un post mult mai avantajos pentru a salva de la închidere această școală.
„Prin această vizită ne-am propus ca jurnaliștii și bloggerii să vadă și să trăiască realitatea, să înțeleagă importanța implementării unui astfel de proiect pentru familiile participante. Și cred că obiectivul nostru a fost atins – copiii din satele Urși și Geamăna ne-au oferit tuturor o lecție de viață despre determinare și despre implicare. Ne bucurăm să construim, alături de Lidl și împreună cu World Vision, un viitor mai bun pentru acești copii. Și este doar primul pas din proiect”, a adăugat Roxana Dibă, Manager, Golin.
Programul „Pâine și Mâine”, demarat de World Vision, în parteneriat cu Lidl România, are ca obiectiv ajutarea a peste 2.500 de copii din zone defavorizate ale țării, în condițiile în care cheltuielile cu susținerea unui copil inclus în program sunt estimate la 270 lei pe lună. Etapa pilot a fost implementată în 6 sate din Dolj și Vâlcea, însă programul va fi extins și în alte sate din cele două județe, cărora li se va adăuga și județul Vaslui.
Echipa Golin care s-a ocupat de comunicarea implicării Lidl în acest program a fost formată din Roxana Dibă (Manager), Casiana Ionaşcu (Senior Media Associate) şi Bianca Cenuşescu (Media Asocciate).
***
Despre Golin România
Golin este singura agenție de PR din România care a câștigat, în același an, locul 1 în cele mai importante competiții ale industriei: PR Agency of the Year în cadrul galei Romanian PR Award 2014, #1 PR Agency in Romania în topul BizPR Awards 2014 și #1 în preferințele bloggerilor români. În 2015, echipa a reușit o nouă premieră, fiind prima agenție de PR care câștigă titlul de #1 PR Agency in Romania în doi ani consecutivi.
Golin România este afiliată la una dintre cele mai valoroase reţele internaţionale de PR, Golin Worldwide. Acesta este primul birou din Europa Centrală şi de Est al companiei americane care deţine în total peste 50 de birouri în America, EMEA si APAC.
Golin România este membră a grupului de companii din care mai fac parte MullenLowe (advertising), Profero (digital), Initiative (media), BPN (media) şi Medic One (comunicare în domeniul medical și farmaceutic) şi este multiplu premiată şi finalistă la festivaluri locale şi internaţionale precum ADC*RO, Cristal Festival, CSR Awards, European Excellence Awards, IPRA Awards, PR Award Romania, Sabre Awards, Webstock.
Pentru mai multe informații vizitați http://golin.ro sau pagina de Facebook Golin Romania.