Asociația Unu și Unu dă startul unei campanii inedite menite să genereze solidaritate față de cauza prematurității și să strângă fonduri pentru crearea primului Centru de Sprijin pentru familiile cu bebeluși îndelung spitalizați.
La fiecare 30 de minute, în România se naște un copil înainte de termen
În România, în 2016, la fiecare 30 de minute s-a născut un bebeluș înainte de termen. În total, 19.000 de bebeluși au apărut pe lume înainte de săptămâna 37. Peste 35.000 de părinți s-au confruntat anul trecut cu sentimentul de neputință cauzat de o spitalizare îndelungată și nu au știut la cine să apeleze pentru sprijin.
Pentru a atrage atenția asupra cauzei, Asociația Unu și Unu a construit în ParkLake o instalație interactivă sub formă de căști audio care te invită ca pentru câteva minute să trăiești experiență unui părinte de prematur. Intrând în statuia audio de trei metri înălțime, vizitatorul se confruntă cu o avalanșă de vești bune și vești proaste, un adevărat roller-coaster emoțional pe care familiile de prematuri îl trăiesc zilnic în spitalele din România.
Inaugurarea primei statui audio dă startul unei campanii ce are drept scop strângerea de fonduri pentru crearea primului centru multidisciplinar pentru familiile cu copii îndelung spitalizați. Acesta va oferi consiliere psihologică pentru părinți, workshopuri și traininguri pentru ei, schimburi de experiență, servicii de follow up pentru copii și terapii de recuperare.
“În 2016, 449 de bebeluși s-au născut prematur sub 28 de săptămâni, 1810 bebeluși s-au născut înainte de termen între 28 - 31 de săptămâni și 6891 de bebeluși s-au născut între 32 – 35 de săptămâni, cu o greutate între 2000 - 2499 de grame. Datele nu sunt deloc îmbucurătoare și cifrele atestă încă o dată că fenomenul prematurității continuă în România să se situeze la un nivel alarmant, de aceea este extrem de important ca societatea civilă, reprezentată de ONG-uri, mass media, dar și de sectorul privat să-și unească eforturile pentru a susține aceste familii”, a declarat Diana Gămulescu, Vicepreședintele Asociației Unu și Unu.
Statuia audio se va afla în incinta ParkLake Shopping Center până pe 30 iulie, urmând ca apoi să fie itinerantă în București.
Campania a debutat vineri, 30 iunie, în ParkLake Shopping Center din Capitală. Partenerii campaniei sunt Chiesi, ParkLake, GMP PR, Itsy Bitsy FM, Meli Melo și Starbucks.
În 2016, Asociația Unu și Unu a sprijinit peste 915 familii, oferindu-le informații și asistență, a asigurat peste 150 de ore de terapii de recuperare pentru copii și a acordat gratuit peste 240 de ore de consiliere psihologică în maternități.
***
Asociația Unu și Unu este prima și singura asociație de părinți care apără drepturile copiilor din sarcini multiple, prematuri și bebeluși spitalizați și ale familiei acestora, oferind suport pe perioada spitalizării și după externare. Asociația Unu și Unu este membră a EFCNI (European Foundation for the Care of Newborn Infants), organizație care adună reprezentanți din peste 50 de țări.
Misiunea Unu și Unu este de a îmbunătăți sănătatea bebelușilor prin proiecte de prevenție, informare și educare a societății civile privind bebelușii abandonați, nașterea înainte de termen, oferirea de suport prematurilor și bebelușilor spitalizați, precum și derularea de proiecte privind urmărirea, monitorizarea copiilor după externare până la vârsta de 7 ani. Viziunea Asociației Unu și Unu este să devină vocea prematurilor și a bebelușilor spitalizați din România.