Habitat for Humanity Romania lanseaza campania de atragere a voluntarilor Vii si tu la Bacau?, prin care isi propune sa atraga voluntari care sa munceasca intr-un eveniment impresionant, unic in Europa: BIG BUILD 2016. Impreuna cu 800 de voluntari, asociatia va construi 40 de case in doar 5 zile, in Bacau, pentru a sarbatori Ziua Mondiala a Locuirii si 40 de ani de la infiintarea organizatiei in lume. BIG BUILD 2016 va deveni cel mai mare eveniment de constructie accelerata si voluntariat din Europa. 

Intre 3 si 7 octombrie, 800 de voluntari din aproape 15 tari (SUA, Canada, Germania, Olanda, Irlanda de Nord, Slovacia, etc.) si din companiile romanesti sunt asteptati pe santierul din Bacau sa construiasca alaturi de familiile partener. Alti 1,200 de voluntari vor lucra in pre-eveniment, la pregatirea santierului si realizarea fundatiilor.

Pe langa importante contributii financiare si in produse, Kaufland Romania – partener strategic Habitat for Humanity Romania, alaturi de companiile Dedeman si Holzindustrie Schweighofer vor implica angajati in constructia celor 40 de locuinte.
 
Vii si tu la Bacau?
Campania Vii si tu la Bacau este centrata in jurul ideii ca BIG BUILD este un eveniment unic, la care toata lumea trebuie sa fie prezenta, de la celebritati la voluntari din toata tara. Pe platforma www.habitat.ro/bigbuild voluntarii se pot inscrie intr-una dintre echipele: Prima TV, Europa FM, Lora, Minuni.ro, etc, sau pot deveni chiar ei teamleaderi.

In campania Vii si tu la Bacau? sunt implicate vedete Prima TV (Livia Taloi si Constantin Zamfirescu, de la Trasnitii, Serban Huidu, Codrut Keghes si Ioana Petric de la Cronica Carcotasilor, Horia Virlan si Valentin Sanfira, de la Mama mea gateste mai bine, Livia Graur si Andreea Fried, prezentatoare Focus), Europa FM (Vlad Petreanu si George Zafiu, realizatori Desteptarea), Voltaj, Lora si multe altele. Campania are trei componente: teaser, desfasurat in perioada 12-19 mai, reveal 19 mai-3 iulie, si leapsa 3 iulie-3 octombrie.

Despre familiile beneficiar BIG BUILD 2016
Familiile care vor beneficia de locuintele noi din Bacau trebuie sa fie in nevoie de o locuinta decenta, trebuie sa munceasca un numar de ore la casele din noua comunitate si sa returneze catre Habitat for Humanity Romania costul locuintei la pretul materialelor de constructie, pe o perioada de 20 de ani, in rate lunare fara dobanda, fara profit. Sistemul Habitat for Humanity, dezvoltat de 40 de ani in 70 de tari din intreaga lume, responsabilizeaza familii le beneficiar si asigura fondurile pentru constructia si renovarea de locuinte pentru alte familii dezavantajate.
 
Romania – cele mai ingrijoratoare statistici pe locuire din Uniunea Europeana 
Peste 5 milioane de romani locuiesc in conditii severe de saracie, potrivit Eurobarometru. Dintre acestia 1,5 milioane sunt copii. 41,2% din populatia tarii nu are acces la apa in locuinte sau grupuri sanitare in casa, in timp ce media europeana este de 3,1%. Pe de alta parte, 58% dintre romani traiesc in locuinte suprapopulate, in timp ce media europeana este de 17,8%. 
 
***
Despre Habitat for Humanity Romania
Habitat for Humanity este o organizatie non-profit prezenta in 70 de tari cu misiunea de a eradica locuirea saracacioasa. Habitat for Humanity Romania construieste, reabiliteaza, ofera consultanta, suport tehnic si deruleaza programe de eficienta energetica si de preventie si raspuns la dezastre pentru grupuri vulnerabile. In Romania este de 20 ani, timp in care a ajutat peste 64,000 de oameni sa aiba un loc mai bun in care sa traiasca. Peste 30,000 de voluntari, internationali si din companiile romanesti, au muncit pana acum pe santierele organizatiei. www.habitat.ro 
 
Din echipa de creatie a campaniei Vii si tu la Bacau? au facut parte: 
Habitat for Humanity Romania: Loredana Modoran, Coordonator Dezvoltare Resurse si Comunicare, Iolanda Burtea, Corporate Fundraising Manager, Alexandru Pavel, Web Developer, Gilda Hromadnic, Donorcare Specialist
Prima TV: Monica Gaia, Brand Manager si Alexandru Calin, copywriter
Europa FM: Ioana Mihalcea, PR Manager
Voluntari: Marius Aldea, copywriter - concept campanie si Laurentiu Garofeanu, producator Mekanism Media.