Ce nu stim, este cat timp irosim in masina. Un sofer european petrece in medie 120 de ore pe an doar in trafic, cam jumatate fata de un american. Asta inseamna ca la varsta de 70 de ani vom irosi cca 250 de zile (6000 de ore) din viata noastra. Daca adaugam si orele pe care le conducem in mod normal, atunci putem declara masina “A doua casa”.
Speram sa va surprindem si de data aceasta cu noul clip, afisul si povestirea.
Urmeaza statia “Parcarea din fata blocului”. Pentru multi mersul pe jos e o corvoada, pentru mine e o placere. Inainte sa ma pricopsesc cu masina, drumul casa-serviciu imi rezolva toate problemele. Aveam ragazul sa ascult cateva melodii si sa admir noile trenduri din vitrine. Gaseam timp pentru cateva ganduri meditative si imi rezolvam in minte cam toate mailurile pe care urma sa le trimit. Incredibil, acum cand ma gandesc, dar planuiam si ce sa vreau sa gatesc seara dupa serviciu.
Acum am 29 de ani si diminetile mele incep cu sunetul motorului. Nu pornesc fara melodiile de pe unicul CD “de masina” si cu putin noroc imi iau ceva bun de la “drive-in-ul” din fata blocului. Sunt atat de fericita cand nu prind aglomeratia din Bucuresti! In trecut nu imi aduc aminte sa ma fi enervat in trafic, dar de cand conduc am inceput sa injur ca un birjar. Ce poate fi mai “analgezic” in trafic, decat sa stai baricadat si sa vorbesti urat stiind ca nimeni nu te aude? Drumul spre serviciu este un adevarat ritual. Lucrurile de care am maxima nevoie sunt intotdeauna asezate langa mine, in ordinea prioritatilor: pantofii sub scaunul din dreapta, trusa de machiaj, peria si fixativul in torpedo. Portbagajul este cu totul alt univers, acolo am un fel de dressing de rezerva. Am o viata agitata si nu stiu niciodata cu exactitate ce fac dupa program, deci car cu mine tot ce mi-ar trebui pentru orice eveniment posibil.
Daca e un lucru pe care il regret este ca am renuntat la singurul sport din viata mea: mersul pe jos. De vreo 2 ani imi tot fac sperante ca revin de la statutul de sofer la cel de pieton, bineinteles ca asta nu se intampla niciodata. Scuzele pe care mi le dau singura sunt dintre cele mai diverse: ploua, ninge, e prea cald afara. Si chiar daca e o zi superba, tot apare ceva, fie ca intarzii la serviciu sau nu am pantofii potriviti de “picioreta”.
Am spart totusi rutina intr-o zi cand am “uitat” intentionat cheile de la masina acasa. Era o sambata frumoasa de toamna si cautam senzatia de acum doi ani. Am intrat la metrou si am dat in acelasi aer care te doboara: mirosul inconfundabil de covrigi, merdenele si polonezi. M-am blocat cand mi-am cumparat cartela, n-aveam nicio idee de cat se mai facuse in ultimii 2 ani. In schimb, i-am raspuns prompt casieritei cand m-a intrebat daca stiu in ce an suntem. Pe peronul Eroii Revolutiei era o gramada de lume, unii se hlizeau, altii mancau sau priveau “furati” la ecrane. Recunosc ca ma simteam din alt film. In momentul in care am intrat in metrou m-a napadit o senzatie coplesitoare: aveam impresia ca sunt pretioasa si atrageam toate privirile asupra mea. Simteam ca lumea din jur nu ma accepta, parca la fiecare pas incasam un cot si un branci. Timpul parea infinit si atmosfera insuportabila. Nu-mi doream altceva decat sa ma intorc la masina mea.
Azi, 20 decembrie, ascult muzica si merg usor spre casa. Ma uit in dreapta mea si respir usurata pentru ca sunt singura in masina. Este un sentiment incredibil de eliberator. Au trecut 3 luni de cand am mers ultima oara cu metroul si imi aduc aminte zambind la promisiunea ca o voi face din nou. Am ajuns la destinatie si masina nu anunta: ”Urmeaza statia…”. Gandurile insa mi se spulbera cand realizez ca nu am unde sa parchez… din nou…
Urmareste campania pe pagina Facebook a campaniei Consumix si site-ul www.creionetica.ro.
Consumix este o campanie despre societatea de consum. Prin afise, clipuri si povestiri ne-am propus sa rupem rutina de a consuma “fast” si “nonsense”, rutina de a neglija sanatatea sau mediul in care traim.
Multumim partenerilor pentru sustinere!
Societal, Think Outside the Box, Reforma, Mixtopia, Sub25, ArtWe, Deco si Eco, Altreileasector.ro, ArtClue, Alternativ, StiriONG, BusinessLive, Onlinestudent, StopCO2, Cooperativaurbana, All Hollow, Sapte Seri, InfoONG, Greenly Magazine, Explore Medicine TV, Societatea pentru Consum Responsabil si Transport Urban.